umakenverdt Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Skrevet 12. desember 2016 24 minutter siden, Trine skrev: Nei, om du tenker for mye fordi du ikke forstår, eller ikke forstår fordi du tenker for mye, er ikke godt å si, men det er jo noe du kan tenke på Uansett om du ikenner deg igjen i diagnosen eller ikke så kan det være verdt å få ta en nevropsykologisk undersøkelse fordi det kan dukke opp nyttig informasjon om hvordan akkurat din hjerne fungerer. Det er også noe som heter uspesifisert gjennomgripende utviklingsforstyrrelse. Jeg tenker at siden du føler du alltid har alitt med dette så kan det jo tenkes at det er noe medfødt. Det kan jo sikkert også hende at du alltid har hatt lav selvfølelse og alltid vært veldig sjenert og at det har utviklet seg til en unnvikende personlighet. Jeg vet ikke, men jeg tror det hadde vært lettere for deg om du hadde fått en diagnose så du visste hva du hadde å forholde deg til. Haha Kanskje litt en høna eller egget diskusjon, men jeg tenker diagnosene og behandlingen er ganske forskjellige og så kan det kanskje være ingen av dem heller... Men jeg kan ikke spørre om noe slik, jeg har jo sagt det er masse jeg ikke kjenner meg igjen i når det gjelder asperger. Jeg tror vel ikke jeg hadde fått tatt en slik undersøkelse. Jeg har jo hørt at diagnose bare er et verktøy for behandlingen, men det er vel vesensforskjell på de to diagnosene. Jeg er kanskje bare blitt for storforlangende. Jeg kommer meg jo gjennom dagene på et vis. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 12. desember 2016 Forfatter Skrevet 12. desember 2016 35 minutter siden, MxxM skrev: Kjenner meg SÅ mye igjen. Jeg hae måtte lære meg veldig mye i voksen alder som de på min alder lærte i barndommen/ungdomstiden. Og jeg lærer fortsatt. Ja, det kan jo være det at jeg har litt tyngre for det, må gå gjennom ting veldig mange ganger før jeg kan ta lærdom om det sosiale ut fra det. Og man trenger vel mange erfaringer for å klare å lære det sosiale 0 Siter
Gjest Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 12 minutter siden, umakenverdt skrev: Ja, det kan jo være det at jeg har litt tyngre for det, må gå gjennom ting veldig mange ganger før jeg kan ta lærdom om det sosiale ut fra det. Og man trenger vel mange erfaringer for å klare å lære det sosiale Har du unnveket mye i livet ditt så kan det være en forklaring. 0 Siter
Trine Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 16 minutter siden, umakenverdt skrev: Haha Kanskje litt en høna eller egget diskusjon, men jeg tenker diagnosene og behandlingen er ganske forskjellige og så kan det kanskje være ingen av dem heller... Men jeg kan ikke spørre om noe slik, jeg har jo sagt det er masse jeg ikke kjenner meg igjen i når det gjelder asperger. Jeg tror vel ikke jeg hadde fått tatt en slik undersøkelse. Jeg har jo hørt at diagnose bare er et verktøy for behandlingen, men det er vel vesensforskjell på de to diagnosene. Jeg er kanskje bare blitt for storforlangende. Jeg kommer meg jo gjennom dagene på et vis. Selvfølgelig kan du be om en sånn undersøkelse, det er jo ikke bare Asperger de utreder. Joda, diagnose er et verktøy, men det er ikke bare et verktøy, det er et viktig verktøy. Hahahahaha...du er så langt ifra storforlangende 0 Siter
umakenverdt Skrevet 13. desember 2016 Forfatter Skrevet 13. desember 2016 22 timer siden, Trine skrev: Selvfølgelig kan du be om en sånn undersøkelse, det er jo ikke bare Asperger de utreder. Joda, diagnose er et verktøy, men det er ikke bare et verktøy, det er et viktig verktøy. Hahahahaha...du er så langt ifra storforlangende Jeg er så takknemlig for all hjelp jeg får, og jeg tør rett og slett ikke be om noe så stort. Det er vel kanskje slik at unnvikende personlighet og at jeg er ganske treg er mer passende beskrivelse... I tillegg til at jeg er umoden og har problemer med å tåle ubehag.I dag vil jeg bare krype inn i et hjørne og ikke komme ut, men det er jo ikke å tåle ubehag det heller. Dårlig håndtering. Hvis jeg hadde kunnet forsvinne uten at det påvirket noen hadde jeg ønsket det, men det er jo en umoden tankegang som jeg vet er umulig. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 13. desember 2016 Forfatter Skrevet 13. desember 2016 22 timer siden, MxxM skrev: Har du unnveket mye i livet ditt så kan det være en forklaring. Ja, det kan vel kanskje være en forklaring på at jeg ikke forstår- 0 Siter
Trine Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 48 minutter siden, umakenverdt skrev: Jeg er så takknemlig for all hjelp jeg får, og jeg tør rett og slett ikke be om noe så stort. Det er vel kanskje slik at unnvikende personlighet og at jeg er ganske treg er mer passende beskrivelse... I tillegg til at jeg er umoden og har problemer med å tåle ubehag.I dag vil jeg bare krype inn i et hjørne og ikke komme ut, men det er jo ikke å tåle ubehag det heller. Dårlig håndtering. Hvis jeg hadde kunnet forsvinne uten at det påvirket noen hadde jeg ønsket det, men det er jo en umoden tankegang som jeg vet er umulig. Det er da ikke noe stort. Her var det fastlegen som ville ha meg grundigere utredet. Når man har gått til behandling en stund uten nevneverdige resultater så er det vel på tide å gå litt grundigere til verks? Jeg skulle også gjerne forsvunnet. Tenker ikke at det er en umoden tanke, men nå er vel jeg generelt litt umoden uten at jeg alltid forstår det selv 0 Siter
umakenverdt Skrevet 13. desember 2016 Forfatter Skrevet 13. desember 2016 7 minutter siden, Trine skrev: Det er da ikke noe stort. Her var det fastlegen som ville ha meg grundigere utredet. Når man har gått til behandling en stund uten nevneverdige resultater så er det vel på tide å gå litt grundigere til verks? Jeg skulle også gjerne forsvunnet. Tenker ikke at det er en umoden tanke, men nå er vel jeg generelt litt umoden uten at jeg alltid forstår det selv Ellers må jeg gå i meg selv og jobbe for å slå meg selv inn i noenlunde fungering, det er vel kanskje ikke noe galt, jeg er bare treg og sjenert. Da har jeg mer tenkt at det er jeg som har all for høye forventninger til hvordan ting skal være. Jeg kan ikke snakke med fastlege. Alle har stått på pinne for meg, jeg får så mye at jeg vet ikke annet. Unnskyld, nå sporet jeg av. Jeg får bare ikketil å stå noenlunde rakt i dag 0 Siter
Trine Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 6 minutter siden, umakenverdt skrev: Ellers må jeg gå i meg selv og jobbe for å slå meg selv inn i noenlunde fungering, det er vel kanskje ikke noe galt, jeg er bare treg og sjenert. Da har jeg mer tenkt at det er jeg som har all for høye forventninger til hvordan ting skal være. Jeg kan ikke snakke med fastlege. Alle har stått på pinne for meg, jeg får så mye at jeg vet ikke annet. Unnskyld, nå sporet jeg av. Jeg får bare ikketil å stå noenlunde rakt i dag Du trenger ikke stå rakt hver dag. Treg og sjenert ja, høres ut som meg det. Jeg trodde også jeg bare var treg og sjenert og at jeg bare måtte ta meg sammen. Men samme hvor mye jeg prøvde så ble det egentlig bare værre og værre. Du er så streng med deg selv. 0 Siter
Gjest Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 1 time siden, umakenverdt skrev: Ja, det kan vel kanskje være en forklaring på at jeg ikke forstår- Mitt beste råd er at du stiller til utredning med "åpent sinn" og lar din behandler styre utredningen. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 13. desember 2016 Forfatter Skrevet 13. desember 2016 27 minutter siden, Trine skrev: Du trenger ikke stå rakt hver dag. Treg og sjenert ja, høres ut som meg det. Jeg trodde også jeg bare var treg og sjenert og at jeg bare måtte ta meg sammen. Men samme hvor mye jeg prøvde så ble det egentlig bare værre og værre. Du er så streng med deg selv. Jeg kan vel kanskje ha trekk fra masse forskjellig uten at det egentlig feiler meg noe annet enn lav viljestyrke og det jeg har nevnt over. Jeg vet jo ikke om jeg har prøvd nok, eller om det er slik det skal være. Livet er jævlig for så mange, hvorfor skal jeg be om så mye mer... Nei, håpløst bortskjemt er jeg. Jeg tror jeg må prøve å sove, for tror ikke jeg får til å holde meg mer i dag. Jeg synes det er patetisk at jeg vil ha relasjoner til folk, når jeg så åpenbart ikke får det til 0 Siter
Trine Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 1 minutt siden, umakenverdt skrev: Jeg kan vel kanskje ha trekk fra masse forskjellig uten at det egentlig feiler meg noe annet enn lav viljestyrke og det jeg har nevnt over. Jeg vet jo ikke om jeg har prøvd nok, eller om det er slik det skal være. Livet er jævlig for så mange, hvorfor skal jeg be om så mye mer... Nei, håpløst bortskjemt er jeg. Jeg tror jeg må prøve å sove, for tror ikke jeg får til å holde meg mer i dag. Jeg synes det er patetisk at jeg vil ha relasjoner til folk, når jeg så åpenbart ikke får det til Om du har trekk av masse forskjellig så er det vel så ille som å ha en bestemt lidelse. Jeg tror ikke du har asperger, men det er bare en måte å finne det ut på. Joda, livet er jævlig for mange, men det betyr ikke at du ikke skal få den hjelpen du trenger. Du er absolutt ikke bortskjemt. Du har det vondt. Du trenger hjelp og du fortjener å få hjelp. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.