Gå til innhold

Jeg klarer ikke mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig mye deprimert for tiden. Skal ha mye folk i julen. Både til middag og overnatting. Det er jeg som har hovedansvaret for å stelle i stand en koselig jul for alle. Jeg ønsker å klare det, men forstår ikke hvordan. Men jeg har klart det før selv om depresjon er blitt standard på denne tiden.

Det er mye som er vanskelig for tiden. Mye alvorlig sykdom hos de nærmeste og mange andre ting;

Har ikke skadet meg på flere år, men nå har jeg funnet frem bladet. Har tatt det frem flere ganger i dag og ønsket bruke det. Men jeg har til nå klart å legge det bort igjen. Trangen har vært meget sterk til tider de siste ukene.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Det er sikkert mest for å sette ord på det. Det er dette som er en stor del av livet mitt. Og jeg har innsett at det alltid vil være det. Men jeg orker det bare ikke. Tenker mye på at det beste ville være å gjøre slutt på alt.

Anonymkode: 40fa0...ebd

Skrevet

Du må få noen til å hjelpe deg med å gjøre i stad til jul. Selv om du har hovedansvaret kan det ikke være meningen at du skal gjøre alt alene. Er det ingen rundt deg som ser hvordan du sliter? Eller blir det tatt for gitt at du skal gjøre alt?

Skrevet
4 minutter siden, MxxM skrev:

Er du godt nok medisinert? 

Det var ikke bedre før når jeg gikk på mye medisiner og prøvde alle mulige kombinasjoner. Står igjen med det som gav best effekt.

Skrevet

Vet ikke hvorfor du er med deprimert i jula?. Du trenger avlastning og noen å dele de praktiske oppgavene med. Selv om vi kvinner har en tendens til å sette oss selv i andre rekke må man noen ganger ta varselssignalene på alvor. Du og din psykiske helse er viktigere enn reine gulv og julepynt. Er det noen i familien du kan fortelle hvordan du har det?.  Er det noe ved julen du har glede av?. Da syns jeg du skal fokusere på det. Kanskje du burde snakke med fastlegen din. Trenger du en sykemelding?

Anonymkode: db74f...3cf

Skrevet

Denne jula gir jeg mye. Jeg har faktisk aldri gitt så mye i hele mitt liv. Jeg snakker om å gi faen. Jeg har kansellert julebesøk, jeg har kuttet drastisk i julegaver, jeg gidder ikke bake så mye og jeg planlegger å kose meg maks med ungene. Gubben skal få vaske gulvene og jeg skal pynte, og så blir det jul. 

Jeg gjetter på at ingen takker deg for at du sliter deg ut, så senk kravene til deg selv. Det er ikke verdt det, rett og slett. Ingen er nødt til å ta så mye ansvar. Kutt der du kan, deleger der du kan, og gjør bare et absolutt minimum. Spray litt grønnsåpe bak sofaen, ikke gidd å vaske så mye.

Kom hit og luft tankene så ofte du kan, det gjør godt. Vi er her for deg. *klem*

Skrevet

Jeg er ikke av dem som må ha alt på topp i julen. Men jeg ønsker vi skal ha koselig julestemning i lag og sånn noenlunde rent og ryddig. Julepynten er på plass og et par kaker er på plass. Gjesterom må selvfølgelig gjøres klar og mat kjøpes inn. Har ennå ikke kjøpt inn en eneste julegave.

Depresjonen kommer ikke med julen, men med mørketiden. Den blir bare forsterker når julen nærmer seg og forpliktelsene blir mer enn jeg mester under depresjonen. 

Men det er også så mange andre vanskelige ting som har toppet seg nå. Alt forsterker hverandre. Men det ønsker jeg ikke å legge ut om her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...