AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 Er det mulig å legge til en liten dose Sarotex i kombinasjon med Wellbutrin (300mg), Seroquel (25mg) og Lamictal (400mg)? Ideen er å se om Sarotex kan hjelpe mot kroniske smerter der smertestillende ikke har effekt. Har du noen erfaring med slik bruk av amitriptylin? Er det evt. bedre/lurt å forsøke nortriptylin først? Vet noen får effekt mot smerter av det og, men det står ikke nevnt i felleskatalogen. Pasienten har mulig BP2, men vært stabil/asymptomatisk i over 10 år. Anonymkode: 331cc...180 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Min erfaring er at Sarotex ikke virker mot kronisk smerte,ser den vanlige dosen mot smerte er 10 mg det samme som jeg skulle bruke,nå har jeg brukt 30 i en måned og det virker ikke . Så håper du er mer heldig Anonymkode: e32c4...655 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at Sarotex ikke virker mot kronisk smerte,ser den vanlige dosen mot smerte er 10 mg det samme som jeg skulle bruke,nå har jeg brukt 30 i en måned og det virker ikke . Så håper du er mer heldig Anonymkode: e32c4...655 Åh, så dumt Ja, alt som kan prøves må prøves... Får du noe effekt av smertestillende? Og har du prøvd andre medikamenter? Anonymkode: 331cc...180 0 Siter
aa-k-j Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Jeg bruker 10 mg Sarotex mot spenningshodepine og funker som bare det. Må bare ha en liten pause inni mellom da den kan miste effekt over tid, men ellers funker den fint. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Det er absolutt et forsøk verd. At A forteller om ingen effekt, betyr ingenting for om det virker eller ikke på B. 0 Siter
Gjest Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Bruker 100mg Sarotex mot kroniske smerter, funker bedre enn alt annet jeg har forsøkt (Paralgin forte, paracet 1g+Ibux600mg, Neurontin, Lyrica) Håper bare det vedvarer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 16 timer siden, Maw87 skrev: Bruker 100mg Sarotex mot kroniske smerter, funker bedre enn alt annet jeg har forsøkt (Paralgin forte, paracet 1g+Ibux600mg, Neurontin, Lyrica) Håper bare det vedvarer. Så bra! Har vært igjennom samme lista, minus Lyrica (skriver den opp..!), pluss oxycontin og diverse annet, null effekt. Kunne like gjerne spist sukkerpiller. Måtte du opp i 100 mg før du merket noe? Anonymkode: 331cc...180 0 Siter
Gjest Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Har vært igjennom samme lista, minus Lyrica (skriver den opp..!), pluss oxycontin og diverse annet, null effekt. Kunne like gjerne spist sukkerpiller. Måtte du opp i 100 mg før du merket noe? Anonymkode: 331cc...180 Ja, måtte opp i såpass høy dose. Har fått den godkjent på 150mg for kroniske smerter, men pr dags dato holder 100mg. Er på langt nær 100% smertefri, men etter å ha prøvd å finne smertestillende som ikke er morfinpreparater i to år er jeg rimelig fornøyd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 På 12.12.2016 den 6.51, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det er absolutt et forsøk verd. At A forteller om ingen effekt, betyr ingenting for om det virker eller ikke på B. Takk for svar. Legen mente det ble for mye medisiner, og ville ikke skrive ut, men siden du ikke er avvisende så kanskje en psykiater vil se annerledes på det. Er bekymret da personen i det siste fungerer kognitivt (hukommelse, konsentrasjon, problemløsing) merkbart dårligere enn før, og lurer på om det er en konsekvens av smerter 24/7 over lang tid. Har hørt at smerter avle smerter, og med så redusert livskvalitet i tillegg så forstår jeg nesten ikke at risikoen for eventuelle bivirkninger eller hva det er veier tyngre akkurat nå. Anonymkode: 331cc...180 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 På 13.12.2016 den 17.29, Maw87 skrev: Ja, måtte opp i såpass høy dose. Har fått den godkjent på 150mg for kroniske smerter, men pr dags dato holder 100mg. Er på langt nær 100% smertefri, men etter å ha prøvd å finne smertestillende som ikke er morfinpreparater i to år er jeg rimelig fornøyd. Takk for svar, fint å vite. Kan jeg spørre hvor lenge du tok Neurontin forresten? Og hvor høy dose du var oppe i? Merket du noe forskjell på det og Lyrica (hvis du merket noe som helst)? Anonymkode: 331cc...180 0 Siter
Gjest Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, fint å vite. Kan jeg spørre hvor lenge du tok Neurontin forresten? Og hvor høy dose du var oppe i? Merket du noe forskjell på det og Lyrica (hvis du merket noe som helst)? Anonymkode: 331cc...180 Neurontin var jeg oppe i 3600mf daglig om jeg husker riktig. Maks dose. Fungerte dårlig. Gikk på det i 6 måneder ca. Lyrica på max dose fungerte bedre enn neurontin. Men var ikke helt optimalt, og jeg følte meg rusa på den. Gikk så ned i dose men da fungerte den ikke mot smertene lenger. Kan jo være ærlig å si at det var deilig å ikke merke smertene, og føle en slags rus. Men jeg er såpass "ordentlig" at jeg ikke går den veien. Heldigvis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.