AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Hei, Jeg har to spørsmål om SSRI. 1. Skjer det med alle at effekten av SSRI avtar over tid? 2. Hvis Zoloft etter noen år ikke skulle virke lenger, vil det da ha noe for seg å forsøke en annen SSRi-medisin, eller må jeg over på en helt annen type medisin? Takker for svar :-) Anonymkode: f8dc3...76b 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Nei, det skjer ikke med alle. Men noen trenger å øke dosen noe etter lang tids bruk. Først ville jeg prøvd en doseøkning, så evt en annen SSRI evt Brintellix. Evt tillegg av Wellbutrin. 0 Siter
lokeren Skrevet 27. desember 2016 Skrevet 27. desember 2016 Må man trappe helt ned på Zoloft, før man kan begynne på ny SSRI? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. desember 2016 Skrevet 27. desember 2016 Neida. En kan gå rett over til en annen med tilsvarende dosering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.