AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Da jeg jobbet i helsevesenet ble jeg sjokkert over en ting. Hvis ungdommer ( gjerne akkurat passert 18 år) stakk av pga rus eller psykiatri så hadde man ikke lov til å kontakte pårørende. Selv om de var veldig dårlig fysisk. Noen ganger spurte jeg vakthavende lege om å få lov til å ringe politi eller foreldre men legen sa nei.... Nå er jeg selv pårørende og skulle gjerne ha vært i dialog med psykiatrien ang min 19 åring. Hvordan er reglene egentlig ?? Anonymkode: ef141...44d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 1. Generelt er dette en vurderingssak. Hvis det står om livet, kontakter en de som må kontaktes. 2. Du står fritt til å kontakte hvem du vil ang din 19-åring. Så får den du snakker med finne ut hvor mye hen kan si. Det er imidlertid ingen forbud mot å motta informasjon fra pårørende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Takk for svar. Ok. Da kan jeg fortelle min side av saken så er det opp til psykologen å svare. Anonymkode: ef141...44d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Kan jeg spørre om en ting til ? Min sønn er i en politisak pga sin psykiske helse. Politiet og advokaten er opptatt av å finne ut om han har en diagnose som kan formilde straffen. Alle mener noe om saken og snakker bla om personlighetsforstyrrelse. Jeg er redd at psykologen som utreder han skal bli påvirket av at politiet stadig spør om hva utredningen viser ? Anonymkode: ef141...44d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.