AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 En opplevelse fra terapi: jeg hadde holdt inne så mange følelser i mange år. Snakket sjelden med andre om ting..... I begynnelsen sa jeg lite i terapi, ting satt langt inne . Så begynte jeg å bli tryggere og ordene strømmet på. Skulle til en av de " store" spesialistene en dag . Hadde forventninger og så mye på hjerte. Da jeg kom dit ble jeg spurt om hva problemet var og om hva jeg trengte hjelp til. Jeg var veldig nervøs og pratet i vei. Psykologen ser bort på en annen terapaut og sier med en litt oppgitt mine: " hun her må vi få roet ned litt". Så begynte han å slå i bordet da jeg var midt I en setning og sa :" stopp". Slik gjentok han gjennom timen . Dessuten stilte han stadig spørsmål ved om det jeg sa var riktig. ( jeg var helt sikker på at det jeg sa var riktig). For meg var det jeg skulle formidle også veldig viktig. Samtidig lo og tøyset han mye. Jeg lo litt skamfull og flau med. Selv om jeg forstod poenget med behandlingen var jeg knust etter denne timen. Var så psykisk dårlig at jeg måtte be om akutthjelp. Stolte ikke lenger på meg selv , hadde samlet alle tablettene jeg hadde i en haug . Fikk aldri snakket med denne eksperten igjen . Terapeuten min ville ikke snakke mer om det heller og mente at denne behandlingen var bra. Nå hadde jeg lært å stoppe tankekjør. (?????). Jeg forstår ikke hvorfor jeg reagerte så strekt på dette.... Siden har jeg aldri slappet av i en terapitime . Er alltid på vakt. Er litt flau over at jeg er så sårbar... Anonymkode: 46407...0fd 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Det er vanskelig å kommentere på dette da jeg ikke har noen objektiv informasjon om hvordan denne konsultasjonen var. Ja, det finnes tilfeller der pasienten prater usammenhengende og kontinuerlig uten at andre kommer til orde. Særlig gjelder dette ved mani og enkelte andre psykoser. Da hender det at en må bruke sterke virkemiddel for å få slippe til med et enkelt spørsmål. Men det kan også ha vært en uhøflig og lite profesjonell psykolog som ikke oppførte seg korrekt. Nå er du tydeligvis ikke i den tilstand du var i den gang, og du har også en annen behandler. Da kan dette være et tema i timene hvor du med hjelp av behandler kommer over i en tilstand med mer tiltro og trygghet til behandler. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Var ikke manisk eller psykotisk. Bare veldig traumatisert pga et dødsfall . Hadde tvangstanker døgnet rundt om at jeg stadig var skyld i menneskers død . Anonymkode: 46407...0fd 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Som sagt kan jeg ikke si mer om dette da jeg ikke var til stede i samtalen og hørte hvordan den var. Det viktige nå er å se fremover. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Er enig i det. "No hard feelings " mot noen. Skulle bare ønske jeg følte meg trygg. Har også møtt mange fantastiske terapeuter ..,, Anonymkode: 46407...0fd 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.