AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Hva menes med å "mangle noe"? Er det noen spesielle diagnoser som er aktuelle? Anonymkode: 7710e...612 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Hva er det man mangler? Anonymkode: a14e5...b07 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 7 minutes ago, AnonymBruker said: Hva er det man mangler? Anonymkode: a14e5...b07 Jeg vet ikke, det er noe noen sier. At en "mangler noe". Anonymkode: 7710e...612 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Mangler man noe har man ikke noe som de fleste har, for eksempel "mangler" jeg empati, i seg selv er ikke det en psykdom men det kan bidra til at en oppfyller kriteriene for bla.a antisosial personlighetsforstyrrelse Enkelte folk mangler evnen til logiske resonementer på enkelte områder , for eksempel paranoide folk som tror de er forfulgt av noe mafian eller bygdebeist, de mangler litt greier som er nyttig å ha og som ville gitt dem bedre livskvalitet Håper dette var oppklarende Anonymkode: 2f132...cb7 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Eller en mangler noe vesentlig i livet: En god venn, kjæreste, mening, meningsfylt aktivitet, osv osv 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 "Mangler noe" sagt nedsettende betyr vel at man fremstår som smådum/gjør dumme ting, annerledes, avviker fra normalen. Du må jo mangle noe er gjerne slik det blir sagt i en oppgitt eller irritert tone. Anonymkode: d3f1a...bb0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Jeg ser for meg at det noen mener med dette er at man liksom mangler noe i hjernen. Kanskje empati-delen av hjernen (sagt veldig banalt, vet jo at det ikke er så avgrenset), eller det med å føle at ting gir mening / riktighet (hvis en kan si dette kan være organisk). Jeg har hørt det om personer som blir sett på som "dagdrivere". At de "mangler noe". Jeg tenker at det som mentes kanskje var at personene manglet det med å føle mening med ting. Hvis man bare "driver" rundt, uten mål og mening, så er det kanskje det som er problemet, at de er likegyldige. De "mangler" det som har med å bry seg om noe. Altså slik jeg tenker at det ble ment i denne sammenhengen, jeg vil nok selv kategoriseres som dagdriver av de fleste, så jeg mener ikke noe kritikk her, jeg bare filosoferer over hva som ble ment i denne sammenhengen av andre enn meg. Anonymkode: 7710e...612 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser for meg at det noen mener med dette er at man liksom mangler noe i hjernen. Kanskje empati-delen av hjernen (sagt veldig banalt, vet jo at det ikke er så avgrenset), eller det med å føle at ting gir mening / riktighet (hvis en kan si dette kan være organisk). Jeg har hørt det om personer som blir sett på som "dagdrivere". At de "mangler noe". Jeg tenker at det som mentes kanskje var at personene manglet det med å føle mening med ting. Hvis man bare "driver" rundt, uten mål og mening, så er det kanskje det som er problemet, at de er likegyldige. De "mangler" det som har med å bry seg om noe. Altså slik jeg tenker at det ble ment i denne sammenhengen, jeg vil nok selv kategoriseres som dagdriver av de fleste, så jeg mener ikke noe kritikk her, jeg bare filosoferer over hva som ble ment i denne sammenhengen av andre enn meg. Anonymkode: 7710e...612 De mangler nok "drive". Anonymkode: a14e5...b07 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 7 minutes ago, AnonymBruker said: De mangler nok "drive". Anonymkode: a14e5...b07 Sikkert mulig. At mange gjør det. Anonymkode: 7710e...612 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert mulig. At mange gjør det. Anonymkode: 7710e...612 Da er det ganske håpløst. Anonymkode: a14e5...b07 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 34 minutes ago, AnonymBruker said: Da er det ganske håpløst. Anonymkode: a14e5...b07 Må vel være en grunn til at man mistet drive'n? Anonymkode: 7710e...612 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må vel være en grunn til at man mistet drive'n? Anonymkode: 7710e...612 Lite input fra "utsiden"? Anonymkode: a14e5...b07 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.