AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 Jeg holder på å venne meg til en lav dose Cipralex, og det går sånn passe. Mye bivirkninger, men det har roet seg nok til at jeg gir det en videre sjanse. Men, jeg har lenge hatt lyst til å spørre legen om gi Buspar en sjanse. Er dette en vanlig kombinasjon i Norge (lav dose både Cipralex og Buspar, i stedet for full dose Cipralex), og hva kan jeg eventuelt forvente meg? Anonymkode: 5f29f...294 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 Det er en grei kombinasjon. Du kan forvente deg noe bedre effekt på angst enn med kun Cipralex. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 Takk for svar Det er det jeg håper på. Bivirkninger er mer en bekymring, men bør ri det av innen et par uker det og tenker jeg. Vil helst ikke øke dose på Cipralex med tanke på hvor mye jeg slet å starte på de, så tanken min er at siden Buspar er kjent for lite bivirkninger, så kunne den vært litt snillere. Er den vanlig nok i bruk til at legen mest sannsynlig har vært borti det? H'n er i 40 årene, og virker greit nok oppdatert. Anonymkode: 5f29f...294 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er den vanlig nok i bruk til at legen mest sannsynlig har vært borti det? H'n er i 40 årene, og virker greit nok oppdatert. Anonymkode: 5f29f...294 Slike spørsmål er det umulig å svare fornuftig på. Jeg vil tro at hen i hvert fall ikke er skeptisk til å prøve det. Du må nok trappe opp til 15 x 3 for å merke en sikker og god effekt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Slike spørsmål er det umulig å svare fornuftig på. Jeg vil tro at hen i hvert fall ikke er skeptisk til å prøve det. Du må nok trappe opp til 15 x 3 for å merke en sikker og god effekt. Idiotsikre svar dukker aldri opp på et forum, det er alt for mange variabler til det. Men det holder å vite at det ikke er helt ukjent her til lands i det minste Jeg har depresjon som hoveddiagnose (angst har aldri vært nevnt, men "stress" er nærme nok til at jeg vil tro han ikke blir helt sjokkert), så får se hva han sier. Bare satse på at han ikke ser på meg som potensielt narkoman. Takk igjen for hjelpen Anonymkode: 5f29f...294 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. desember 2016 Skrevet 13. desember 2016 Det er i hvert fall ingen grunn til "narkomanstempling" om en spør om Buspar :-) Siden depresjon er hovedproblemet (og ikke angst), tillater jeg meg å minne om den utmerkede kombinasjon av Cipralex og Wellbutrin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.