Gå til innhold

Blir så vanvittig sløv av Seroquel depot, vil det gå over eller må jeg bare slutte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på Seroquel depot for noen uker siden. Begynte forsiktig med 50 mg og har nå økt til 100 mg. Tar den om kvelden, og etter ca 2 timer blir jeg så trøtt og helt i svime at jeg må legge meg. Sover glatt 12-14 timer sammenhengende hvis jeg ikke må stå opp pga jobb eller avtaler. Og når jeg må stå opp tidlig så må jeg virkelig slepe meg opp av senga og går helt i svime frem til kl 15 ca, da begynner jeg å våkne til liv. Dette er ganske uvant og frustrerende for en person som i utgangspunktet er A-menneske og hater å sove bort dagen...

Vil det blir bedre etterhvert? Utvikler man en toleranse sånn at denne trøttheten går over? Eller må jeg rett og slett bare slutte på denne medisinen? 

Og er ikke 100 mg en relativt lav dose? Synes å ha hørt at noen tar helt opp i 800 mg?? Lurer på hvordan i all verden de klarer å fungere i hverdagen...

Jeg tar den mot uro, tankekjør og grensepsykoser hvis det har noe å si. 

Anonymkode: f3ee4...9d2

chaotic-neutral
Skrevet

Går ikke helt over, men det ga seg veldig for meg. Går på høyere dose en deg, og har ikke noe problem med å stå opp. Men er fremdeles trøttere enn jeg var, og slappere. Men jeg syns den er den beste av antipsykotiske som jeg har prøvd.

Skrevet

jeg har ikke tatt depot. Men på det meste gikk jeg på 1000mg vanlig seroquel. Det ga seg ganske fort, trøttheten, vis jeg husker rett ca etter en måned.

For øvrig ble jeg ikke enda trettere ettersom dosen økte. Det var samme søvn effekt på 25mg (første gangen) som da jeg tok 1000mg (1gram).

Skrevet

Man venner seg til den søvnfremmende egenskapen til medisinen etterhvert. Alt utfra hva man tar den for, kan det være en bra og en dårlig ting. 

Depottabletter "henger i" litt mer enn vanlige tabletter. Men det vil gå over etterhvert. 

Skrevet

Takk for beroligende svar! Jeg får gi det en sjanse og holde ut litt til :-) 

Anonymkode: f3ee4...9d2

Skrevet

Psykiateren min tilrådde meg å ta depoten ca. kl.18 på kvelden for å bli trøtt til folkelig tid, og forhåpentlig unngå hangover. Men jeg er sykt trøtt om morgenen. Imidlertid er jeg usikker på om det skyldes Seroquel alene, da jeg også tar andre meds som kan gi hangover. Men det kan være verdt et forsøk å ta den litt tidligere på kvelden. Vanlig Seroquel har ganske kort halvveringstid, men noen opplever hangover likevel. Det blir noen ganger å veie fordeler og ulemper i forhld til medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...