Gå til innhold

NHD: Føler meg hypoman, men er jeg det tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sovet lite siste to døgn, føler meg oppstemt men blir også fort irritert. Større behov for sex har jeg også. Og i butikken i dag jugde jeg til ei som stod i kassa. Jeg var overraskende blid og pratsom og skrøyt på meg noe som ikke stemmer. 

Det er helt ulikt meg å være sånn som dette. Jeg tenker sjelden så mye på sex og sexfantasier som nå. Ikke pleier jeg å juge heller. Eller å irritere meg over småting. 

Jeg bare lurer fordi da kan jeg med større sikkerhet fortelle "psykiater-lærlingen" at jeg muligens nå er hypoman. Hn mente jo at jeg ikke hadde bp2, men dystymi. Så med en tilnærmet bekreftelse på at dette er hypomani, så betyr det at jeg har bp2 og ikke dystymi. 

Vi har diskutert om disse oppoversvingningene jeg flere ganger harbopplevd egentlig bare har vært at jeg er i en frisk periode fra dystymi. Og at det ikke har vært hypomani. 

Går det an tror du, å bestille "akutt-time" for å få vurdert hva dette er? Hn vil vel forstå når hn ser meg og prater med meg om jeg er hypoman eller ikke. ?

Anonymkode: 03374...ad7

Skrevet

Faktisk er jeg kristen, så å oppføre meg slik er ikke "meg" i det hele tatt. 

Jeg er også urolig inni meg og tankene stresser meg. Greier liksom ikke å slappe av. Blir nok ikke særlig med søvn i natt heller. Jeg tror faktisk nå at dette er hypomani. Skal ringe den legen i morgen den dag... 

Anonymkode: 03374...ad7

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er hypomani. Ja, det bør være mulig å få en akuttime.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...