AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 Jeg har generalisert angst, men det er noe jeg ikke forstår meg på. Jeg kan ha angstfrie perioder, og da går jeg gang etter gang på den samme smellen, jeg kjøper meg pepsi max. Haha. Men kan virkelig en halvliter med Pepsi Max være årsaken til at angsten blusser opp noen timer senere? Nå er det to dager siden jeg drakk den ene halvliteren, og jeg sliter fortsatt med å "hente meg inn" igjen. Vet at koffein kan trigge angst, men kan man virkelig være så sensetiv, at det varer så lenge? Kan virkelig slike utskeielser føre til at jeg havner i nye perioder med angst? Det hadde vært lettere for meg å skjønne sammenhengen hvis angsten hadde gitt seg etter en dag. Allikevel kan man jo lure på hvorfor jeg fortsetter å kjøpe Pepsi Max..... men hver gang jeg gjør det er det fordi jeg tror jeg har blitt mye bedre og har kontroll på angsten. Hva bør en med angst være forsiktig med å putte/helle i seg, annet enn koffein? Takker for tilbakemelding. Anonymkode: d77ea...a8b 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 Du har jo rikelig erfaring nå på at Pepsi Max utløser angst hos deg. Da blir neste steg å ta konsekvensen av det. Bortsett fra koffein kan en ikke gjøre annet enn å stole på egen erfaring. Det som gir angst gjentatte ganger må en avstå fra. Det en tåler, det tåler en. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det som gir angst gjentatte ganger må en avstå fra. Gjelder dette også situasjoner som gjentatte ganger gir angst? Anonymkode: 00d43...554 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder dette også situasjoner som gjentatte ganger gir angst? Anonymkode: 00d43...554 Nei, selvsagt ikke med mindre det er svært negative situasjoner som f.eks. flatfyll. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 Haha! Jeg har det sånn med kaffe. Trodde at dette var innbildning, altså forventning om angst. Kan også bli litt rar av lakris noen ganger. Anonymkode: 12dc9...129 0 Siter
tilstede Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha! Jeg har det sånn med kaffe. Trodde at dette var innbildning, altså forventning om angst. Kan også bli litt rar av lakris noen ganger. Anonymkode: 12dc9...129 Det er en ganske kjent sak at kaffe kan trigge angst, og da spesielt panikkangst, så lider en av det bør en holde seg unna kaffe om en merker det trigger angsten. 0 Siter
ISW Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha! Jeg har det sånn med kaffe. Trodde at dette var innbildning, altså forventning om angst. Kan også bli litt rar av lakris noen ganger. Anonymkode: 12dc9...129 Fun fact: Lakris inneholder et stoff som etterligner kortisol sin effekt på kroppen. Høyt lakrisinntak kan gi høyt blodtrykk. For sensitive kan det sikkert gi økt angst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.