emilie321 Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 Får så ofte skikkelige angstanfall når jeg legger meg og iløpet av natten. Før så sto jeg opp, men nå tvinger jeg meg til å bli liggende. Jobber med pusten og tankene, men det er vanskelig når panikken tar meg og jeg føler at jeg dør. Er helt utslitt etterpå. Har litt vival jeg kan ta, men føler at det ikke er noe løsning, det gir bare en utsettelse. Jobber med å lære meg og ikke trykke på "alarmknappen" , men det gjør jo kroppen helt automatisk. Iallefall foreløpig. Hva mer/annerledes kan jeg gjøre? Jeg kan jo ikke la være å legge meg i senga. På forhånd takk 0 Siter
Gjest Skrevet 15. desember 2016 Skrevet 15. desember 2016 Kan du ta det opp med behandler siden ingen her har noe råd til deg? Synes det høres ut som du er flink og tøff jeg - på god vei. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Jeg får to tanker om mulig årsak: 1. Du har opplevd noe traumatisk/overgrep i senga tidligere. 2. Du har fått et panikkanfall i senga. I likhet med mange som opplever panikkanfall, blir anfallet (uriktig) knyttet til det stedet hvor en først opplevde det. Uansett kan det hende du trenger litt hjelp for å komme over det. Hva slags hjelp avhenger av årsaken. 0 Siter
emilie321 Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Skrevet 16. desember 2016 6 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg får to tanker om mulig årsak: 1. Du har opplevd noe traumatisk/overgrep i senga tidligere. 2. Du har fått et panikkanfall i senga. I likhet med mange som opplever panikkanfall, blir anfallet (uriktig) knyttet til det stedet hvor en først opplevde det. Uansett kan det hende du trenger litt hjelp for å komme over det. Hva slags hjelp avhenger av årsaken. Ja, jeg har opplevd overgrep fra jeg var liten. Synes dette er et vanskelig tema, men prøver å si til meg selv at det ikke var min skyld. Prøver å si at jeg ikke skal skamme meg. Det var ikke min skyld. Har såvidt begynt å prate med terapeuten om dette. Skjønner ikke helt at det skal gå an å bli hel. Det går vist an. Ja, det hjelper litt å skrive her også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.