Gå til innhold

Hva er egentlig kjedsomhet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger vet jeg ikke helt hva jeg føler. Er jeg rastløs , urolig , deprimert? . Tørr nesten ikke si det men noen dager føler jeg rett og slett at jeg kjeder meg. Hvordan ser man på det å kjede seg i psykologien ? Før syntes jeg det var Ok å kjede seg men nå  er det faktisk en ganske intens og uutholdelig følelse. (Selv om jeg har nok å gjøre.). Hva er egentlig kjedsomhet ?? . Har noen lettere for å kjede seg enn andre ?. 

Anonymkode: b66e2...5c5

Skrevet

Etter ett år som sykemeldt og er nå på aap så merker jeg rastløsheten og at jeg kjeder meg, mye. Akkurat nå er det ferie fra studier, men jeg kjeder meg mye selv om jeg har mye å gjøre som du sier. Jeg er jo hatt to jobber og høgskolestudier ved siden av de siste 5 årene. Nå har jeg kun studier. Tror ikke det er så veldig positivt for min del, men sånn er det når man har for lite energi. Håper jeg blir bedre snart, har mye å ta igjen på den sosiale biten.

Skrevet

Jeg kjeder  meg aldri. Tror ikke at jeg kan finne en eneste situasjon der jeg har kjedet meg. 

Jo, forresten, i en 50 års dag for noen år siden der jeg bare kjente jubilanten og det var et langtekkelig selskap uten noe gøy som hendte.

Skrevet
1 time siden, Maw87 skrev:

Etter ett år som sykemeldt og er nå på aap så merker jeg rastløsheten og at jeg kjeder meg, mye.

Det var da rart. Forrige dagen skrev du: " Jeg venter fortsatt på aap, søkte i februar. "

Anonymkode: 2c2b3...2d6

Skrevet
1 hour ago, påskelilje said:

Jeg kjeder  meg aldri. Tror ikke at jeg kan finne en eneste situasjon der jeg har kjedet meg. 

Det må vel være et bra liv?

Anonymkode: 75051...8a3

Skrevet

Egentlig var det et seriøst spørsmål. Kjedet meg og var ofte urolig ( på innsiden) og rastløs som barn. Hvis jeg gikk til min mor og sa at jeg kjedet meg slo hun det vekk og sa : " det er bare kjedelige mennesker som kjeder seg." Så satte hun meg igang med noe husarbeid. Jeg følte meg litt flau som kjedet meg. Siden har jeg egentlig skammet meg ovet denne følelsen. Det er liksom noe man ikke sier. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da rart. Forrige dagen skrev du: " Jeg venter fortsatt på aap, søkte i februar. "

Fikk aap innvilget i går ;) Skal du ha bevis? Syns ikke det var så rart jeg.

Endret av Maw87
Skrevet

Det din mor sa til deg var en dum og ganske krenkende ting å si til et barn. Det er ikke rart du føler skam over å kjede deg i dag. Men å kjede seg er en normal og gankse vanlig følelse. Jeg tror den oftest oppstår når valgfriheten i forhold til hvilke handlinger man kan foreta seg er innskrenket, f.eks. når man er på jobb, reiser o.l. 

Skrevet
7 minutter siden, Maw87 skrev:

Fikk aap innvilget i går ;) Skal du ha bevis? Syns ikke det var så rart jeg.

Høres nesten ut som noe slags 'kveming'.

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres nesten ut som noe slags 'kveming'.

Nå vet ikke jeg hva "kveming" er, men kan poste ref fra samtale på tlf med NAV i dag. 

IMG_1029.PNG

Skrevet

God at noen av dere ville svare meg på spørsmålet . Tror kanskje at den følelsen av likegyldighet , at ingentin betyr noe eller engasjerer meg lengre er mer depressivt. Jaja . Hjalp å bare sette ord på det. Nå får dere andre som bruker denne tråden til å krangle bare fortsette med det.

Skrevet
4 hours ago, Maw87 said:

Nå vet ikke jeg hva "kveming" er, men kan poste ref fra samtale på tlf med NAV i dag. 

IMG_1029.PNG

Du går for Apple-produkter, vel.

Men men.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går for Apple-produkter, vel.

Men men.

Ro ro ro din båt. Merker jeg er ferdig med denne tullete diskusjonen med deg.

Skrevet
41 minutes ago, Maw87 said:

Ro ro ro din båt. Merker jeg er ferdig med denne tullete diskusjonen med deg.

Det er ikke med meg du diskuterer dette med din potensielle aap, vel.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke med meg du diskuterer dette med din potensielle aap, vel.

Hva har apple med denne tråden å gjøre?

Sorry min feil, er fanken så mange uten brukernavn her.

Skrevet

opplever kjedsomhet på samme måte som deg. Jar masse å gjøre, men jeg kjeder meg likevel. I kombinasjon med rastløshet,likegyldighet og depresjon har det vist å bli farlig for meg.

Skrevet
28 minutes ago, Maw87 said:

Apple. "Bare noe jeg kom til å tenke på", fordi jeg kjeder meg, vel.

Noe sånt.

Skrevet
1 time siden, Maw87 skrev:

Sånn er det nok, vel.

Men men.

Skrevet
8 timer siden, Maw87 skrev:

IMG_1029.PNG

"Flaks" det da, må man nesten kunne si.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Flaks" det da, må man nesten kunne si.

Ja, for ikke å snakke om "på tide" Fikk tak i avdelingsleder som skulle se på saken min. Tok en uke og hun ga med vedtak på klagen pg beklaget så mye. Så i morgen blir det en tur ned pø NAV for å skrive under meldekort frs juli. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...