Gå til innhold

Hva er egentlig kjedsomhet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Dorthe skrev:

Jeg var alene to uker nå og kunne ikke gå ut og skjønner ikke hvordan jeg overlevde flere måneder mange år på rad for noen år siden.

Nei det er lett å venne seg til en bedre livssituasjon. :) 

Skrevet
7 minutter siden, morsan skrev:

Nei det er lett å venne seg til en bedre livssituasjon. :) 

Jeg tror ikke det er meningen at man skal være helt alene og isolert over flere måneder av gangen.  Til og med Anders Behring Breivik har jo anmeldt den situasjonen til domstolen i Haag enda han ser jo mennesker innimellom.

Skrevet
15 minutter siden, Dorthe skrev:

Jeg kjeder meg hvis jeg blir sittende inne over flere uker uten å se et annet menneske.  Det er måte på hva man kan finne på over mange dager inne i en leilighet.  Etter å ha sett ørten filmer, serier, lest et par bøker så har jeg bare lyst til å sove til jeg kan komme meg ut igjen.

Jeg var alene to uker nå og kunne ikke gå ut og skjønner ikke hvordan jeg overlevde flere måneder mange år på rad for noen år siden.

Hm,

Da mangler litt autisme.

Men jeg aner ikke hvordan overføre litt:-), 

Hvorfor kunne du ikke gå ut 2 uker?

Skrevet

Kjedsomhet er en følelse på lik linje med andre følelser. Noen følelser er gode og andre ubehagelige. Man skal i hvert fall ikke gjøre narr av en følelse. Psykiateren sier at kjedsomhet kan komme av at livet eller det man gjør føles meningsløst . Det er så forskjellig hva vi mennesker opplever som meningsfullt. Noe et fornøyd med de små praktiske ting i hverdagen og andre er mer urolige og trenger noe annet( kanskje følsome ,kunstneriske sjeler) . Noen har denne tommheten på innsiden som lengter etter en større menig med alt...  De fleste av oss trenger noe å brenne for , noe som engasjerer , å bety noe for noen... 

Anonymkode: b66e2...5c5

Skrevet
3 timer siden, Madelenemie skrev:

Hm,

Da mangler litt autisme.

Men jeg aner ikke hvordan overføre litt:-), 

Hvorfor kunne du ikke gå ut 2 uker?

Jeg har vært på sykehuset og hatt en mageoperasjon og orket ikke å ha på meg klær.

Skrevet
2 minutter siden, Dorthe skrev:

Jeg har vært på sykehuset og hatt en mageoperasjon og orket ikke å ha på meg klær.

:o

da var det bra du ikke orket gå ut!

Håper operasjon gikk bra,,....? Du er flink å stå på for familien din leser jeg. (det er et kompliment til deg)

Skrevet

Den gikk bra, bortsett fra at jeg fikk ikke smertestillende etterpå slik som alle de andre og det hjalp ikke å fortelle dem at jeg hadde vondt.

Skrevet
2 minutter siden, Dorthe skrev:

Den gikk bra, bortsett fra at jeg fikk ikke smertestillende etterpå slik som alle de andre og det hjalp ikke å fortelle dem at jeg hadde vondt.

hm rart....

hvorfor fikk du ikke smertestillende slik alle de andre fikk?

Leser at møte med helsevesen er litt for tilfeldig i blant, jeg selv har nesten utelukkende positiv erfaring, men jeg leser jo at dette slettes ikke er tilfelle for alle, og årsakene er ikke klare. Jeg undres iblant over hva dette skyldes, enten trekker, enkelte som meg vinnerloddet konstant, og det er urettferdig, at systemet er så urettferdig, eller så er det faktorer som virker inn på hverandre og gjør at andre får en annen behanding...

jeg aner ikke hva det er, men det en tankevekkende svakhet i systemet, , for når man er syk, burde en hver få den omsorg og korrekte medisinske behandling, som følger behandlingskriteriene.

Håper du har kommet deg etter operasjonen?

Skrevet
17 minutter siden, Madelenemie skrev:

hm rart....

hvorfor fikk du ikke smertestillende slik alle de andre fikk?

Leser at møte med helsevesen er litt for tilfeldig i blant, jeg selv har nesten utelukkende positiv erfaring, men jeg leser jo at dette slettes ikke er tilfelle for alle, og årsakene er ikke klare. Jeg undres iblant over hva dette skyldes, enten trekker, enkelte som meg vinnerloddet konstant, og det er urettferdig, at systemet er så urettferdig, eller så er det faktorer som virker inn på hverandre og gjør at andre får en annen behanding...

jeg aner ikke hva det er, men det en tankevekkende svakhet i systemet, , for når man er syk, burde en hver få den omsorg og korrekte medisinske behandling, som følger behandlingskriteriene.

Håper du har kommet deg etter operasjonen?

Jeg tror de trodde at jeg ikke kjente det enda jeg sa jeg gjorde det.  Og at de trodde jeg var ute etter rus.  Nesten morsomt egentlig, jeg som ikke liker rus.
Men du har rett i at mye er tilfeldig og det hjelper som regel å ha med seg en mann som kan prate selv om man kan prate sjøl.

Skrevet (endret)
34 minutter siden, Madelenemie skrev:

Der har du meg, ulykkesfuglen. Ikke mye jeg forlanger heller, og har aldri klaget før i år. Forsinket diagnotisering, smertebehandling og oppstart av fysio fra sykehusets side etter en alpintulykke har gjort at jeg må leve med nervesmerter resten av livet. Går siste året i høyere utdannelse, men må omskoleres så jeg står mer eller mindre på med blanke ark. Tok en del måneder med psykologtimer for å la dette synke inn og ikke bære nag.

Endret av Maw87
Skrevet
45 minutter siden, Maw87 skrev:

Der har du meg, ulykkesfuglen. Ikke mye jeg forlanger heller, og har aldri klaget før i år. Forsinket diagnotisering, smertebehandling og oppstart av fysio fra sykehusets side etter en alpintulykke har gjort at jeg må leve med nervesmerter resten av livet. Går siste året i høyere utdannelse, men må omskoleres så jeg står mer eller mindre på med blanke ark. 

Hva skal du omskoleres til?

Anonymkode: 2c2b3...2d6

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du omskoleres til?

Anonymkode: 2c2b3...2d6

Ingen aning, hvordan det?

Skrevet
23 minutter siden, Maw87 skrev:

Ingen aning, hvordan det?

Det får man vel ikke bestemme sjøl.  Jeg fikk to valg i hine, hårde dager og i hvert fall ikke det jeg hadde lyst til,

Skrevet
8 minutter siden, Dorthe skrev:

Det får man vel ikke bestemme sjøl.  Jeg fikk to valg i hine, hårde dager og i hvert fall ikke det jeg hadde lyst til,

Er det du som var anonym over her? Har ikke sagt jeg får bestemme det selv, før nå. Jo, jeg får velge videreutdanning som en del av min aktivitetsplan og omskoleringsprosess. Om jeg har LYST til det, nei! Men sånn ble nå livet mitt da, hadde det vært kun opp til meg hadde jeg vært ferdig med høgskolen våren 2017, og gått ut med en årslønn på 4* inntekten jeg har gjennom aap. Så jeg som mange andre har ikke vunnet i lotto akkurat!

Skrevet

Nei, jeg skriver aldri anonymt.  Da må det i så fall være svært personlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...