AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 NHD, jeg har diabetes, astma asperger add + angst av verste type + masse annet. forrige gang jeg målte hos lege var jeg på 160-180/80-100 hjemme er jeg på max 150 i overtrykk og 90 i undertrykk. vanligvis mye lavere uansett jeg kom til en psykiater på dps og hun ville at jeg skulle måle blodtrykk hos fastlege+ en del andre ting før hun var komfertabel med at jeg kunne få ritalin.... så 2 spørsmål,., 1 hva er øvre grense for blodtrykk-puls for å få skrevet ut ritalin eller annen add-adhd medisin? 2 er det vanlig at psykiatere går med på å skrive ut ritalin eller annen add-adhd medisin om man har høyt blodtrykk eller må bruke blodtryks dempende medisiner?= Anonymkode: c11dc...564 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 hva er øvre grense for blodtrykk-puls for å få skrevet ut ritalin eller annen add-adhd medisin? 2 er det vanlig at psykiatere går med på å skrive ut ritalin eller annen add-adhd medisin om man har høyt blodtrykk eller må bruke blodtryks dempende medisiner?= Anonymkode: c11dc...564 1. Det finnes ingen slik grense. Som ved de fleste andre spørsmål en skal ta stilling til, må en vurdere fordeler mot ulemper. En annen sak er at en kan prøvebehandle og se om BT stiger. Hvis det ikke stiger, er det selvsagt lettere å forsvare bruk. 2. Det er nesten umulig å si hva som er vanlig i "psykiatrinorge". Til det er spriket alt for stort og systematikken alt for liten. Håper du får en fornuftig vurdering der en har evne til å vurdere hva som totalt sett er best for deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: 1. Det finnes ingen slik grense. Som ved de fleste andre spørsmål en skal ta stilling til, må en vurdere fordeler mot ulemper. En annen sak er at en kan prøvebehandle og se om BT stiger. Hvis det ikke stiger, er det selvsagt lettere å forsvare bruk. 2. Det er nesten umulig å si hva som er vanlig i "psykiatrinorge". Til det er spriket alt for stort og systematikken alt for liten. Håper du får en fornuftig vurdering der en har evne til å vurdere hva som totalt sett er best for deg. Hjertelig takk for svar! nå ble jeg mye roligere!! jeg var livredd for at mitt høye blodtrykk ville sette en stopper for en potensiel medisinering.. psykiateren jeg har virker uten tvil fornuftig ja, og ville ta prøver på puls og blodtrykk hver uke om jeg startet på det! Anonymkode: c11dc...564 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.