Sjokoladeelskeren Skrevet 14. desember 2016 Skrevet 14. desember 2016 Hei! Jeg sliter med angst for fremføringer, noe jeg må gjennom siden jeg går på videregående. De dagene, noen ganger ukene, før fremføringen sliter jeg veldig med å spise. Jeg har ingen matlyst og kan bli veldig kvalm. Vanligvis kommer matlysten igjen når fremføringen er over og ting blir som normalt, men de siste gangene har ikke det skjedd. Når jeg har sultet meg så lenge og blitt tynnere så føler jeg meg feit om jeg går opp til min normale vekt igjen og det blir på en måte lettere å bare fortsette å sulte seg. Jeg tenker at forbrenningen min sikkert er helt ødelagt etter å ha spist så lite i det siste, så jeg må fortsette å spise like lite for å ikke gå opp i vekt. Jeg har nå nettop spist julemenn og føler at magen min "svulmer opp" og jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke lot være å spise det eller at jeg ikke spiste noe sunnere. (Jeg går til psykiatisk sykepleier for stress og angst for fremføringer og fremfører bare forran lærer) Er dette et problem jeg burde ta på alvor eller er det slike tanker som bare går over av seg selv etterhvert? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 Skrevet 15. desember 2016 Kjære deg . Forstår godt at dette er vanskelig. Bra at du har tatt kontakt med noen for å få hjelp med angsten. Heier på deg!!!. Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Jeg utviklet en spiseforstyrrelse da jeg begynte å rote med mat på denne måten. Et råd : " ta tak i dette før det blir et problem. Spiseforstyrrelse er ikke noe man " leker " med. Spis kakemann med god samvittighet!!! . Men jeg oppfordrer deg sterkt til å snakke med psykiatrisk sykepleier eller en helsesøster om ditt forhold til mat . Anonymkode: 8c9d8...ffc 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2016 Skrevet 15. desember 2016 I utgangspunktet har du en sosial fobi som du bør få kognitiv terapi for. Så har du dessverre utviklet en typisk spiseforstyrrelse. Dette må tas alvorlig og behandles med en gang. Jo lengre en venter, jo vanskeligere blir det å komme ut av det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.