Gå til innhold

NHD. Venlafaxin

voksenmenliteninni

Anbefalte innlegg

voksenmenliteninni
Skrevet

Hei.
Jeg har et spørsmål knyttet til bruk av venlafaxin. Startet på denne på nytt i slutten av april etter at 30 mg cipralex ikke var effektiv nok (kuttet altså ut cipralex). I sommer stod jeg på 300 mg venlafaxin, men dette ble nedjustert til 225 etter litt høy konsentrasjon påvist i blodprøve. Høsten har i og for seg vært både og, ganske vanskelig, men utholdbar. Nå er situasjonen slik at jeg gruer meg en del til jul, etter at det har gått gradvis nedover den siste mnd ca (gråter mer) samt at julen erfaringsmessig er vanskelig. Kan det være en hensikt å øke dosen igjen? eller vil det uansett ikke ha effekt for julen nå? Blir ikke fulgt opp av psykiater nå, men annet helsepersonell. 

Fortsatt god advent!:)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
6 timer siden, voksenmenliteninni skrev:

Hei.
Jeg har et spørsmål knyttet til bruk av venlafaxin. Startet på denne på nytt i slutten av april etter at 30 mg cipralex ikke var effektiv nok (kuttet altså ut cipralex). I sommer stod jeg på 300 mg venlafaxin, men dette ble nedjustert til 225 etter litt høy konsentrasjon påvist i blodprøve. Høsten har i og for seg vært både og, ganske vanskelig, men utholdbar. Nå er situasjonen slik at jeg gruer meg en del til jul, etter at det har gått gradvis nedover den siste mnd ca (gråter mer) samt at julen erfaringsmessig er vanskelig. Kan det være en hensikt å øke dosen igjen? eller vil det uansett ikke ha effekt for julen nå? Blir ikke fulgt opp av psykiater nå, men annet helsepersonell. 

Fortsatt god advent!:)

Ja, jeg synes du skal øke dosen igjen.

voksenmenliteninni
Skrevet

Takk for svar!:) Er det ok å drikke litt alkohol? Blir ikke veldig mye (liker ikke smaken, men det er lettere å være sosial med litt promille..).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...