voksenmenliteninni Skrevet 15. desember 2016 Skrevet 15. desember 2016 Hei. Jeg har et spørsmål knyttet til bruk av venlafaxin. Startet på denne på nytt i slutten av april etter at 30 mg cipralex ikke var effektiv nok (kuttet altså ut cipralex). I sommer stod jeg på 300 mg venlafaxin, men dette ble nedjustert til 225 etter litt høy konsentrasjon påvist i blodprøve. Høsten har i og for seg vært både og, ganske vanskelig, men utholdbar. Nå er situasjonen slik at jeg gruer meg en del til jul, etter at det har gått gradvis nedover den siste mnd ca (gråter mer) samt at julen erfaringsmessig er vanskelig. Kan det være en hensikt å øke dosen igjen? eller vil det uansett ikke ha effekt for julen nå? Blir ikke fulgt opp av psykiater nå, men annet helsepersonell. Fortsatt god advent!:) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2016 Skrevet 15. desember 2016 6 timer siden, voksenmenliteninni skrev: Hei. Jeg har et spørsmål knyttet til bruk av venlafaxin. Startet på denne på nytt i slutten av april etter at 30 mg cipralex ikke var effektiv nok (kuttet altså ut cipralex). I sommer stod jeg på 300 mg venlafaxin, men dette ble nedjustert til 225 etter litt høy konsentrasjon påvist i blodprøve. Høsten har i og for seg vært både og, ganske vanskelig, men utholdbar. Nå er situasjonen slik at jeg gruer meg en del til jul, etter at det har gått gradvis nedover den siste mnd ca (gråter mer) samt at julen erfaringsmessig er vanskelig. Kan det være en hensikt å øke dosen igjen? eller vil det uansett ikke ha effekt for julen nå? Blir ikke fulgt opp av psykiater nå, men annet helsepersonell. Fortsatt god advent!:) Ja, jeg synes du skal øke dosen igjen. 0 Siter
voksenmenliteninni Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Skrevet 17. desember 2016 Takk for svar!:) Er det ok å drikke litt alkohol? Blir ikke veldig mye (liker ikke smaken, men det er lettere å være sosial med litt promille..). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.