AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 Skrevet 15. desember 2016 Sliter jeg, har gjort det en stund. Har tidligere vært gjennom NESTEN hele spekteret med medisiner. Dette hjalp, men jeg fikk veldig mange bivirkninger med på kjøpet. Har nå vært uten medisiner i over to år. Dette har gått ganske bra, Greier å jobbe bedre kognitivt uten medisiner. Hadde veldig god effekt av kognitiv terapi, tror jeg trenger påfyll. Jeg er sykere igjen. Kan jeg spørre hva som statistisk er den beste behandlingen når man blir verre av denne sykdommen, vedvarende personlighetsendring etter traumer? Hvor skal jeg evt henvende meg? Akkurat nå har jeg det så vondt at jeg " sluker " hva som helst. Anonymkode: e989e...df4 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2016 Skrevet 15. desember 2016 Du skal henvende deg til fastlegen som igjen henviser deg til poliklinikk/DPS. En ny runde med kognitiv terapi er nok det som skal til. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Jeg er så trist og på gråten hele tiden også. Tror det er noe som utløser dette. Kan jeg være deprimert? Er irritabel, sover dårlig, lite tiltakslyst, ting er liksom ikke så lystbetont som det var for en måned siden. Tusen takk for svar forresten, begynte å gråte fordi du tok deg tid til å svare meg. Det sier vel litt om hvordan jeg reagerer på den minste ting for tiden, er lei meg hele tiden, egentlig ingen grunn til dette. Ser på Allepo f.eks., har jeg da noe å sutre meg for? Bare det at det hjelper lite å se på alle andre, når all tristheten liksom ligger inni meg og gir triste tanker. Burde lese, gjøre positive ting, men konsentrasjonen er også elendig. Hodet er fullt av kaos. Og ja, jeg skal til legen. Anonymkode: e989e...df4 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Ja, dette tror jeg er depresjon. Ring fastlegen nå om det ikke allerede er gjort. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Har ringt legen, skulle søke meg på DPS et eller annet. Så da må jeg holde ut den tiden det tar. Det er vel lov å ta litt truxal som "tilbehør" til lutefisken i julen? Har noen gamle liggende et sted som jeg tar ved behov. Mulig de er utgått på dato, men litt virkning vil de vel gi. Tusen takk igjen og God Jul! Anonymkode: e989e...df4 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Truxal og lutefisk har ingen interaksjoner, så det er trygt. God jul :-) 2 Siter
ISW Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Truxal og lutefisk har ingen interaksjoner, så det er trygt. God jul :-) Verre med akevitten da :-) 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 9 minutter siden, issomethingwrong skrev: Verre med akevitten da :-) Ja, jeg har hørt at hos noen har gitt hodepine (dagen etter). 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så trist og på gråten hele tiden også. Tror det er noe som utløser dette. Kan jeg være deprimert? Er irritabel, sover dårlig, lite tiltakslyst, ting er liksom ikke så lystbetont som det var for en måned siden. Tusen takk for svar forresten, begynte å gråte fordi du tok deg tid til å svare meg. Det sier vel litt om hvordan jeg reagerer på den minste ting for tiden, er lei meg hele tiden, egentlig ingen grunn til dette. Ser på Allepo f.eks., har jeg da noe å sutre meg for? Bare det at det hjelper lite å se på alle andre, når all tristheten liksom ligger inni meg og gir triste tanker. Burde lese, gjøre positive ting, men konsentrasjonen er også elendig. Hodet er fullt av kaos. Og ja, jeg skal til legen. Anonymkode: e989e...df4 Føler du at det på en måte sprenger på med frustrasjon og andre følelser? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 5 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Ja, jeg har hørt at hos noen har gitt hodepine (dagen etter). Drikker jeg akevitt nå, blir jeg nok verre enn jeg er. Fornuften min sier at dette er et dårlig valg. Oppskriften min på å miste all kontroll er: Medisiner+brennevin. Nå husker jeg ikke om jeg spiste lutefisk i tillegg de gangene dette har skjedd, kanskje det var fisken?? :-)) Anonymkode: e989e...df4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 15 minutter siden, BamseLiten skrev: Føler du at det på en måte sprenger på med frustrasjon og andre følelser? Et kaos, vet ikke hva, eller hvor det kommer fra. Verst om morgenen, derfor sitter jeg oppe nå når jeg har det litt bedre. Sliter med å få sove, blir så alene med tankene, i tillegg mørkt...frister ikke nei. Anonymkode: e989e...df4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.