AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Jeg har panikkangst og generalisert angst, og har god effekt av Zoloft, Har nå stått på Zoloft i 3 måneder. Jeg skal snart begynne i kognitiv terapi. Allikevel er det noe som plager meg. Jeg gruer meg til den dagen jeg må slutte med medisiner. Livet mitt har blitt mye bedre, selv om angsten for angsten, og angsten for å at Zoloft skal slutte å fungere, ikke er borte. Dette vet jeg at jeg må jobbe med når jeg går i terapi. Spørsmålet er, kan Zoloft kurere angsten min? Hvis jeg f.eks trapper ned om ett års tid, kan angsten min være "kurert" da? Jeg regner med at det sikkert er ganske individuelt, men kan Zoloft gjøre "permanente endringer" i hjernen, selv etter at jeg har sluttet på medisiner? Anonymkode: 7dac1...157 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Hvis du ikke skulle hatt annen behandling, ville jeg anbefalt deg livslang behandling med Zoloft. All min erfaring tilsier det. Noe annet blir det nå når du skal få kognitiv terapi. Det kan endre tankene dine slik at du kan bli angstfri og med tiden forsøke deg uten Zoloft. Når den tid evt kommer, anbefaler jeg svært langsom nedtrapping. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Ok. Takk for tilbakemelding. Men det var egentlig greit å vite, for jeg går og gruer meg til jeg må slutte. Legen som behandler meg sier at det ikke er vanlig å behandle folk lenger enn max to år, og minimum et halvt år etter at man blir stabil på medisiner. Hørtes ut som man måtte trappe ned når man ikke hadde symptomer lenger... Anonymkode: 7dac1...157 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.