AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 da jeg var 12, så fikk jeg narkose i gassform. Jeg fikk full panikk med forvirring og hørte doktorens stemme fordreid og fyllt av ekko. Jeg var sikker på att jeg døde. Før dette hadde jeg aldri angst eller noe slikt. Men etter dette masse. Jeg er i dag ufør pga schizofreni. Kan dette være grunnen til att jeg ble syk? Og er dette vanlig for de som får gass? Det var jo helt forferdelig. Har aldri opplevd slike ting de få andre ganger jeg har fått narkose i venoflon. Dette var grujævlig. Anonymkode: 40dd7...201 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Det kunne være ille å få narkose i gassform, men det er helt sikkert ikke årsaken til schizofreni. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det kunne være ille å få narkose i gassform, men det er helt sikkert ikke årsaken til schizofreni. Ok, takk for svar. Men kanskje grunnen til min angst da. Anonymkode: 40dd7...201 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: da jeg var 12, så fikk jeg narkose i gassform. Jeg fikk full panikk med forvirring og hørte doktorens stemme fordreid og fyllt av ekko. Jeg var sikker på att jeg døde. Før dette hadde jeg aldri angst eller noe slikt. Men etter dette masse. Jeg er i dag ufør pga schizofreni. Kan dette være grunnen til att jeg ble syk? Og er dette vanlig for de som får gass? Det var jo helt forferdelig. Har aldri opplevd slike ting de få andre ganger jeg har fått narkose i venoflon. Dette var grujævlig. Anonymkode: 40dd7...201 Hei! Jeg hadde en lgnende erfaring da jeg var 7 år, fikk narkose for å fjerne mandlene. Jeg kjempet for livet for å få puste, få vekk, den svate masken som gjorde at jeg ikke fikk puste. Det er et ubehagelig minne, men jeg fikk ikke autisme eller noen skader som følge av dette..ubehaget. Jeg fikk narkose for noen år siden da jeg skulle ta min første gynekologiske undersøkelse, prøve av livmorhalsen, det var noe helt annet og enklere enn for 35 år siden. jeg sovnet før jeg rakk si det jeg skulle si, men jeg husker den hyggelige sykepleieren som smilte til meg, han sa at alt skulle gå bra, og det var alt, fra der må jeg ha sovnet, veldig ok opplevelse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Oki. Jeg har ikke hatt negative opplevelser med venoflon. Men fikk full panikk våknet liksom opp og følte jeg ikke fikk puste. Og legens stemme var helt fordreid og full av ekko, "navnet mitt" nåååååååå mååååå du åsooovee, og masse metalliske lyder i stemmen". Jeg var sikker på att jeg døde. Anonymkode: 40dd7...201 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Opplevde å få narkose som barn flere ganger. Foreldrene mine bare leverte meg på sykehuset og reiste hjem. Hentet meg etter en uke ( slik var det før). Fikk også etermaske. Husker jeg også opplevde følelsen av å å bli kvalt og trodde jeg skulle dø. Jeg lå ikke i ro og slo rundt meg i panikk. De bandt meg fast til operasjonsbordet med reimer. Sa at nå måtte jeg oppføre meg. Jeg var jo stor jente. Jeg vet ikke hva dette gjorde med meg. Har en psykisk lidelse men tror ikke at dette er årsaken. Men har hatt mye problemer med stramming i halsen og følelse av å ikke få puste . Noe som er vanlig ved angst. Siden du fikk angst etter denne hendelsen kan det godt ha vært en av tingene som utløste angstproblemer hos deg . Kanskje du hadde en sårbarhet for det. Er i allefall veldig vondt at barn måtte oppleve dette for bare noen tiår siden Anonymkode: cb819...6a8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: sOpplevde å få narkose som barn flere ganger. Foreldrene mine bare leverte meg på sykehuset og reiste hjem. Hentet meg etter en uke ( slik var det før). Fikk også etermaske. Husker jeg også opplevde følelsen av å å bli kvalt og trodde jeg skulle dø. Jeg lå ikke i ro og slo rundt meg i panikk. De bandt meg fast til operasjonsbordet med reimer. Sa at nå måtte jeg oppføre meg. Jeg var jo stor jente. Jeg vet ikke hva dette gjorde med meg. Har en psykisk lidelse men tror ikke at dette er årsaken. Men har hatt mye problemer med stramming i halsen og følelse av å ikke få puste . Noe som er vanlig ved angst. Siden du fikk angst etter denne hendelsen kan det godt ha vært en av tingene som utløste angstproblemer hos deg . Kanskje du hadde en sårbarhet for det. Er i allefall veldig vondt at barn måtte oppleve dette for bare noen tiår siden Anonymkode: cb819...6a8 Ja, dette var i 84. Vet ikke om det var etermaske, men det var gass iallefall. Anonymkode: 40dd7...201 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Jeg fikk narkose via gassmaske som barn flere ganger og jeg likte det. Nå har jeg alltid hatt en grusom redsel for sprøyter så derfor fikk jeg gass. Dere beskriver den samme opplevelsen rent praktisk men jeg fant hele greia morsom når kroppene til legene ble lange og hodene rare osv. Jeg kan si at jeg har traumer fra røntgenundersøkelser (som jeg var til mye) så for meg var operasjonssalen som å vinne i Lotto i forhold. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.