Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har fått vite at jeg har protein-s mangel. Vi har så lyst på et barn til og det jeg lurer på da er om det er noen medisiner jeg må ta i svangerskapet?

Bruker Fragmin sprøyter på lengre reiser.

Lurer også på om det er stor mulighet for at denne fødselen også skjer raskt som de andre to. 3,5 og 2,5 time etter at maskinen på sykehuset registrerte første sammentrekkning. Burde jeg la meg undersøke av jordmor hvis jeg merker litt murring i magen? Har ikke lyst på en hjemme fødsel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41543-protein-s-mangel-og-gravditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Når det gjelder prot.-S-mangel, så må du nesten snakke med din lege om hvordan du bør forholde deg til et evt. neste svangerskap. Dette er strengt tatt ikke jordmorens område.

Når det gjelder en evt. neste fødsel og antatt varighet, er det grunn til å tro at denne også vil gå raskt. Jeg ville nok anbefalt deg å ta kontakt med jordmor så snart du kjenner at noe er på gang.

Når det gjelder prot.-S-mangel, så må du nesten snakke med din lege om hvordan du bør forholde deg til et evt. neste svangerskap. Dette er strengt tatt ikke jordmorens område.

Når det gjelder en evt. neste fødsel og antatt varighet, er det grunn til å tro at denne også vil gå raskt. Jeg ville nok anbefalt deg å ta kontakt med jordmor så snart du kjenner at noe er på gang.

kmh,

Jeg hadde protein-S verdier i grenseland da jeg var gravid og fikk da god oppfølging. Jeg trengte ikke ta medisiner men vet om andre som tok blodfortynnende, eller også sprøyter der det var større avvik.

Jeg leste endel om det men har dessverre glemt det meste igjen da det er endel år siden nå.

En bekjent av oss har et barn der barnet fikk en blodpropp, eller var det mor som fikk blodpropp, (jeg har desverre glemt detaljene i dette), pga protein S mangel, derfor fulgte jeg det ganske nøye opp da jeg selv hadde verdier i grenseland. Slike komplikasjoner er veldig sjeldne, jeg mener ikke å skremme deg.

Jeg vil tro at dette er en sak for en spesialist og ikke for en fastlege/helsestasjonslege.

Lykke til,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...