emilie321 Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Har begynt hos en terapeut som jeg fikk rask tillit til. Han når inn til meg og jeg begynner å tro litt på han (at jeg bla er verdt like mye som alle andre) Dette sammen med at vi tar opp vanskelige temaer gjør at jeg vingler enormt. Fra å tro på det positive til bare å tenke negativt. Fra angstanfall til begynnende glede. Nå har det kommet opp et nytt tema. Terapeuten mener at jeg snart kan trappe ned på medisinene. Dette gjør meg utrygg. Har flere ganger trappet ned og sluttet helt med det resultat at jeg har blitt skikkelig syk. Blir både suicidal og psykotisk. Selv mener jeg at jeg aldri har vært bedre medisinert enn nå. Går på 15 mg Abilify, 20 mg Brintellix og 300 mg Quetiapin. For første gang i mitt liv greier jeg nå å sove mer enn 2-5 timer i døgnet. Er det slik at jeg noen gang kan/bør bli medisinfri? Kan jeg protestere på å gå ned i doser? Orker rett og slett ikke å bli syk en gang til. Vet jeg må ta dette opp med terapeuten, men lurer jo på om jeg har noen rettigheter til å styre dette med medisiner. Vet jo at det er fastlegen (i mitt tilfelle) som til sist bestemmer, men hvorfor skal jeg måtte forandre noe som får meg til å holde meg utenfor sykehuset. Hvorfor skal det være et mål å bli medisinfri når det vil gjøre hverdagen min så mye verre? PS Har gått på medisiner godt over halve livet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Når du er ferdig med psykoterapi og deretter har vært psykisk stabil i minst to år, kan du vurdere å redusere meget langsomt på en av medisinene av gangen. 0 Siter
emilie321 Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Skrevet 16. desember 2016 26 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Når du er ferdig med psykoterapi og deretter har vært psykisk stabil i minst to år, kan du vurdere å redusere meget langsomt på en av medisinene av gangen. Tusen takk for svar. Skal ta det videre med terapeut og fastlege. NHD, godt å ha en som deg å kunne spørre Ønsker deg og alle dol'ere en riktig fin og fredfull Jul. Emilie 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.