kovakova Skrevet 17. desember 2016 Skrevet 17. desember 2016 (endret) Uten Abilify blir jeg sengeliggende med enormt kaos i hjernen. Vet ikke om det har noe med min bipolare lidelse i det hele tatt. Er altså helt avhengig av Abilify. Og vært sånn siden jeg hadde mani med psykose for 4 år siden. Har dere hørt om dette før? Virker ikke som så mange med bp kjenner seg igjen og de trenger ikke alle AP. Psykologen på DPS lurer på om jeg har mer enn bare bp. Noe med psykose. Han sier kaos i hjernen er psykosenært, å kjenne noe som ikke er der i virkeligheten. Er det helt sikkert min sykdom og ikke abilify selv som har skapt dette, en avhengighet? jeg sluttet jo med seroquel, zyprexa, fluanxol osv uten problem i 2004/5 eller noe sånt , gikk helt fint å bruke kun litium .... helt til jeg fikk mani med psykose i 2011. Og så fikk jeg cisordinol og så abilify og nå klarer jeg ikke kutte ut AP. Hjernen blir HELT oppsmuldret og jeg fungerer ikke. Men jeg kan ikke skjønne at jeg skulle ha schizoaffektiv likevel, jeg har ikke hørt stemmer siden manisk psykose og jeg hallusinerer ikke. Bare kaos i hjernen, at hjernen kjennes ut som diverse ting som den har en stram rusten kjele over seg eller er som et egg uten skall Endret 17. desember 2016 av kovakova 0 Siter
kovakova Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Skrevet 17. desember 2016 Rotete skrevet; 'men er det vanlig at bipolare blir sengeliggende med kaos i hjernen i eutyme faser uten AP? 0 Siter
kovakova Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Skrevet 17. desember 2016 Første tiden uten Abilify gikk det greit, helt til jeg var på bussen og inntrykkene plutselig veltet seg mot meg i hjernen min!!! Da ble jeg sengeliggende har opplevd samme på flyplass at inntrykkene bare flommet mot meg er jo helt stuck, MÅ ta 20 mg daglig en psykolog sa jeg kanskje kunne klare meg med bare litium men det er jo ikke mulig 0 Siter
kovakova Skrevet 17. desember 2016 Forfatter Skrevet 17. desember 2016 Blir hjernen ødelagt når man slutter ta abilify? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. desember 2016 Skrevet 17. desember 2016 Nei, hjernen blir ikke ødelagt når du slutter å ta abilify. Men hos noen tar hjernen i noen grad skade av en alvorlig psykose. Det kan føre til at de trenger AP for å holde seg ikkepsykotiske. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.