Gå til innhold

Hva kalles det hvis det ikke er energier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir fysisk og psykisk dårlig av å være med andre folk, får de inn i meg. Dette er vel energier? Eller kan det kalles noe ant? 

Det blir vondt i kroppen rett og slett, fysiske smerter. Og psykisk blir jeg matt og urolig, det er som om mitt sinn seiler bort på en sky. Inni meg sitter jeg igjen med disse smertene, og behovet får å legge meg ned. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kaller det følelser.

Skrevet
6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg kaller det følelser.

Ja det kan det være, at jeg får inn andres følelser. Ikke rart det blir kaos da. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det kan det være, at jeg får inn andres følelser. Ikke rart det blir kaos da. 

Det er nok dine egne følelser.

Anonymkode: 9b9d5...e1b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok dine egne følelser.

Men i går gikk det bedre, men etter en tur på butikken var jeg helt ødelagt. Dro meg meg energiene som var på butikken, eller følelsene som hang i luften. Måtte bare legge meg ned, det ble for mye. 

Skrevet

I dag var sønnen og kjæresten her en tur,ble helt utslått. Hvis det er mine følelser, hvorfor får jeg så sterke følelser av å være med folk jeg er glad i?

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

I dag var sønnen og kjæresten her en tur,ble helt utslått. Hvis det er mine følelser, hvorfor får jeg så sterke følelser av å være med folk jeg er glad i?

Det er diagnosen din, som du ikke tror du har, som lager krøll for deg stjernestøv.

Skrevet
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er diagnosen din, som du ikke tror du har, som lager krøll for deg stjernestøv.

Er ikke så sikkert på det, men men. Har nå opplevd nydelige ting, så hjelp det får jeg. Må takle det denne gangen, men det er sterke krefter jeg har med å gjøre. Det finnes både gode og onde krefter, så det gjelder å ha tunga rett i munnen. 

Skrevet
1 hour ago, stjernestøv said:

Du føler vel noe når du ser/hører andre da? Det er vanlig. Men det er psykt når man ikke har noe klart skille mellom en selv og omverdenen, f.eks. tror du at disse følelsene er noe som kommer fra andre, og ikke bare finnes i deg selv.

Skrevet
Akkurat nå, Kanonføde skrev:

Du føler vel noe når du ser/hører andre da? Det er vanlig. Men det er psykt når man ikke har noe klart skille mellom en selv og omverdenen, f.eks. tror du at disse følelsene er noe som kommer fra andre, og ikke bare finnes i deg selv.

Ja følelsene kommer fra de rundt meg, får deres sykdommer inn og. Psykiske og fysiske, ikke rart det hoper seg opp. Det er en tung bør å bære, men sånn er livet mitt. 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja følelsene kommer fra de rundt meg, får deres sykdommer inn og. Psykiske og fysiske, ikke rart det hoper seg opp. Det er en tung bør å bære, men sånn er livet mitt. 

Altså, jeg tror neppe du kommer til ha utsikt til bedring før du innser at dette er psykdom, og ikke energier og evner. :ph34r:

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg tror neppe du kommer til ha utsikt til bedring før du innser at dette er psykdom, og ikke energier og evner. :ph34r:

Å? Hvem vet om det er sykdom eller evner? Kan hende jeg sitter med hele sannheten...var det noen som sa til meg. 

Skrevet
11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å? Hvem vet om det er sykdom eller evner? Kan hende jeg sitter med hele sannheten.

Det er neppe tilfellet.

Skrevet
17 minutes ago, stjernestøv said:

Det blir nok som med f.eks. stemmehøring - hvis man tror det man hører er noe som kommer utenfra, det er jo bare ens egne tanker som er "forsterket". Eller hvis man selvhenfører, f.eks. tror at nyhetene handler om en selv - det er jo bare ens egne tanker det dreier seg om, som man "ser i" andre ting utenfor en selv.

Min teori i alle fall. :)

Skrevet
1 minutt siden, Kanonføde skrev:

Det blir nok som med f.eks. stemmehøring - hvis man tror det man hører er noe som kommer utenfra, det er jo bare ens egne tanker som er "forsterket". Eller hvis man selvhenfører, f.eks. tror at nyhetene handler om en selv - det er jo bare ens egne tanker det dreier seg om, som man "ser i" andre ting utenfor en selv.

Min teori i alle fall. :)

Har hørt lyder, sier du det kom fra meg selv?

Skrevet
Just now, stjernestøv said:

Har hørt lyder, sier du det kom fra meg selv?

Hvis det er lyder ingen andre kan høre så er det nok en type "tanke" du selv har, som er så sterk at du oppfatter det som noe som har med sansene (hørsel) å gjøre. Altså med mindre du har veldig mye bedre hørsel enn alle andre da.

Skrevet

Hvis det er lyder ingen andre kan høre så er det nok en type "tanke" du selv har, som er så sterk at du oppfatter det som noe som har med sansene (hørsel) å gjøre. Altså med mindre du har veldig mye bedre hørsel enn alle andre da.

Men jeg har ikke tenkt på lydene jeg hører. Jaja. 

Skrevet
Just now, stjernestøv said:

Jeg tror det handler om en sykdom som gjør at man blander følelser og tanker med ting som har med sanseapparatet å gjøre. At dette liksom flyter over i hverandre. Slik at det blir vanskelig å skille. Friske mennesker klarer å skille mellom tanker og følelser, og ting man sanser (ting som skjer utenfor en selv).

Anonymkode: cb504...344

Skrevet
2 minutes ago, stjernestøv said:

Jeg tror det handler om en sykdom som gjør at man blander følelser og tanker med ting som har med sanseapparatet å gjøre. At dette liksom flyter over i hverandre. Slik at det blir vanskelig å skille. Friske mennesker klarer å skille mellom tanker og følelser, og ting man sanser (ting som skjer utenfor en selv).

Skrevet

Får se hva psykiateren sier, skal jo snakke med han snart. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...