Gå til innhold

NHD kan du svare ? Dette er straff fra Allah, hjelp meg dere andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt sikker på at jeg straffes av Allah for at jeg hadde sex før ekteskap og har krenka faren min og sakt masse stygge ord til hans avdøde foreldre. Men jeg gjør ikke dette med vilje, jeg er veldig dårlig, sier ikke at det er unnskyldning. Nå er det slik, at jeg før var veldig fin og kjekk gutt med masse venner. Plutselig ble jeg psykisk syk, og jeg begynte med medisiner, og jeg fikk fedme. Det er så grusomt og trist, at jeg har ingen venner nå, jeg føler meg ensom. Jeg har skrevet her masse om derealisasjonen jeg har, som jeg nå tror er migrene med aure uten hodepine. Jeg har tatt en migrene medisin, og etter halv time ble anfallet mye bedre, tyder ikke dette på at det er aura? Jeg merker rett og slett at jeg ser flekker og ting er uvirkelig, og ting ser mørkere ut, og det skaper kraftig angst. Hvorfor er det ingen leger som kan hjelpe meg? tyder ikke det at dette er straff fra Gud?

Skrevet

Jeg ble på en måte straffet selv. Jeg skulle konvertere til jødedommen fordi jeg trodde jeg hadde slovensk jødiske røtter (og merkelig nok er kona til Trump slovensk, og datteren hans har konvertert til jødedommen). Men så ble jeg forledet av satan: en tyrkisk gutt som bare var ute etter pengene mine. Han trigget meg til manisk psykose, og jeg har aldri fått tilbake hodet mitt. La fra meg alt om jødedommen, gjorde bare alt for å få sex med denne muslimske gutten. Og mistet hjernen min som resultat.

Skrevet
11 minutter siden, Anonymesen skrev:

tyder ikke det at dette er straff fra Gud?

Nei.

Anonymkode: ef0f8...183

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg tror ikke på en Gud som straffer. Jeg tror også at vi har samme Gud enten vi er kristne, muslimer etcå

Skrevet
7 minutter siden, BamseLiten skrev:

Jeg tror ikke på en Gud som straffer. Jeg tror også at vi har samme Gud enten vi er kristne, muslimer etcå

Alle veier fører til den samme plassen, love and light. 

Skrevet

Sykdom er urettferdig, men ikke en straff fra høyere makter. Jeg er ikke så godt kjent med Allah, men uansett hvilken gud man velger å tro på, tror jeg ikke hun har tid til å bry seg med å straffe folk som har sex før ekteskapet eller sier stygge ting til andre, med tanke på all annen styggedom som foregår i verden mener jeg.

Skrevet

Ta det med ro. Hverken Allah eller andre menneskeskapte guder fins på ordentlig. 

Anonymkode: a1334...93e

Skrevet

" Han tok straffen på seg for at vi skulle gå fri". Kanskje det ikke er så dumt om Gud finnes?. Tror nok helst vi straffer oss selv jeg ... 

Anonymkode: 8a9ad...88f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan ikke svare på dette. Jeg har ingen tro på eller kunnskap om straffende guder.

Gjest Gargamel
Skrevet
På 17.12.2016 den 20.52, Anonymesen skrev:

Jeg er helt sikker på at jeg straffes av Allah for at jeg hadde sex før ekteskap og har krenka faren min og sakt masse stygge ord til hans avdøde foreldre. Men jeg gjør ikke dette med vilje, jeg er veldig dårlig, sier ikke at det er unnskyldning. Nå er det slik, at jeg før var veldig fin og kjekk gutt med masse venner. Plutselig ble jeg psykisk syk, og jeg begynte med medisiner, og jeg fikk fedme. Det er så grusomt og trist, at jeg har ingen venner nå, jeg føler meg ensom. Jeg har skrevet her masse om derealisasjonen jeg har, som jeg nå tror er migrene med aure uten hodepine. Jeg har tatt en migrene medisin, og etter halv time ble anfallet mye bedre, tyder ikke dette på at det er aura? Jeg merker rett og slett at jeg ser flekker og ting er uvirkelig, og ting ser mørkere ut, og det skaper kraftig angst. Hvorfor er det ingen leger som kan hjelpe meg? tyder ikke det at dette er straff fra Gud?

Jeg ser ikke noen rettferdighet i det du gjennomgår, så jeg tror du bare har hatt uflaks og blitt syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...