Gå til innhold

Seroquel.

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det kan det være, når jeg tok latuda var jeg jo trøtt om kvelden tidlig. Jaja det er ikke noe problem om jeg sover utover formiddagen :) Det er deilig. 

Du sa det var et problem at du ikke sovnet på kvelden, samtidig sier du at det er deilig å sove på formiddagen. Som mange i tråden har påpekt: Det er en direkte sammenheng. Stå opp tidligere, så sovner du tidligere. Men det vil du jo ikke.

Skrevet
1 minutt siden, Xtra skrev:

Du sa det var et problem at du ikke sovnet på kvelden, samtidig sier du at det er deilig å sove på formiddagen. Som mange i tråden har påpekt: Det er en direkte sammenheng. Stå opp tidligere, så sovner du tidligere. Men det vil du jo ikke.

Spørsmålet mitt var vel om jeg trengte seoquel lenger? Det tror jeg ikke jeg gjør. 

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Spørsmålet mitt var vel om jeg trengte seoquel lenger? Det tror jeg ikke jeg gjør. 

Hvilke (eller hvor mye av) medisiner man trenger avhenger faktisk litt av om man selv gidder å legge ned litt innsats for å oppnå positive forandringer. 

Anonymkode: e7f75...9e1

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke (eller hvor mye av) medisiner man trenger avhenger faktisk litt av om man selv gidder å legge ned litt innsats for å oppnå positive forandringer. 

Og hva er positive forandringer i dette perspektivet?

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Og hva er positive forandringer i dette perspektivet?

En normal døgnrytme er bra i seg selv. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En normal døgnrytme er bra i seg selv. 

Når man ikke har noen jobb å stå opp til, hva er vitsen?

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Når man ikke har noen jobb å stå opp til, hva er vitsen?

Du føler deg bedre og får mer overskudd.

Anonymkode: 11416...a85

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du føler deg bedre og får mer overskudd.

Har jeg ingen tro på. 

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har jeg ingen tro på. 

Nytter ikke hva man sier til deg, du hvet best sel uansett.

Skrevet
7 timer siden, Liten40 skrev:

Nå er jo ikke seroquel vanedannende sovemedisin så tror ikke det gjør noe om du tar de. Så hele den diskusjonen over her er mest aktuell hvis du tok sovemedisin. Jeg tror du kan ta høyere dose, jeg ble i hvertfall alltid stuptrøtt av seroquel, men tok jo 600-800 mg. Når jeg sluttet på den opplevde jeg søvnløshet en periode, så dette kan også være en reaksjon av at du har sluttet på Latuda og det tar litt tid for kroppen å bli trøtt på egenhånd igjen (men altså du sover jo, bare på en annen tid av døgnet :)). Vil du sove veldig, veldig lenge er det vanskelig uten "dop".

Tok du 600-800mg kun for søvn?

Skrevet
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har jeg ingen tro på. 

Selvfølgelig ikke, det kan jo potensielt trigge en fornemmelse av ubehag å stå opp tidlig etter en natts dårlig søvn. Og en fornemmelse av ubehag kan vi jo ikke ha noe av. Det kan jo bli ubehagelig! 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke, det kan jo potensielt trigge en fornemmelse av ubehag å stå opp tidlig etter en natts dårlig søvn. Og en fornemmelse av ubehag kan vi jo ikke ha noe av. Det kan jo bli ubehagelig! 

Snakker vi om ubehag? Har hatt ubehag omtrent hver dag i livet mitt, ubehag er jeg ikke redd for. Tror du jeg har det så behagelig du da? Noen har misforstått skjønner jeg. 

Skrevet
40 minutter siden, Maw87 skrev:

Tok du 600-800mg kun for søvn?

Nei, det var for psykoser. Men søvn var jo en bivirkning. Mente ikke at man trenger så mye for søvn (hvis man ikke tilfeldigvis også trenger for psykose da), men 50 mg er ganske lite...

Skrevet
12 minutter siden, Liten40 skrev:

Nei, det var for psykoser. Men søvn var jo en bivirkning. Mente ikke at man trenger så mye for søvn (hvis man ikke tilfeldigvis også trenger for psykose da), men 50 mg er ganske lite...

Aah okey. Jeg bruker selv 50mg og sovner på vei ned i senga etter en time. Og jeg tåler normalt veldig høye doser. Har gått på 50mg i rundt 4-5 år nå.

Skrevet
1 time siden, Maw87 skrev:

Aah okey. Jeg bruker selv 50mg og sovner på vei ned i senga etter en time. Og jeg tåler normalt veldig høye doser. Har gått på 50mg i rundt 4-5 år nå.

Ja, sånn jeg har forstått det kommer den søvndyssende effekten på lave doser (og blir ikke åttedobla selv om man åttedobler dosen), så antideppressivt og over 3-400 mg (tror jeg) går det på psykoser. 

Skrevet
1 time siden, Liten40 skrev:

Ja, sånn jeg har forstått det kommer den søvndyssende effekten på lave doser (og blir ikke åttedobla selv om man åttedobler dosen), så antideppressivt og over 3-400 mg (tror jeg) går det på psykoser. 

Okey skjønner. Takker for svar :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...