Gå til innhold

Overnaturlige opplevelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man opplever noe fantastisk som andre ikke opplever, magisk.  Men man vet at ikke andre opplever det samme. Man snakker med stemmene, men skjønner når man treffer andre at man må slutte. Man hører kaos, støy og radio. strever med å skille lyd fra utsiden og innsiden, men forstår at det er vesenforskjell.  Er det sykdom da? Eller bare vanlig? Strever med retning. Forvirret. 

Anonymkode: 9c8a8...1ec

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man opplever noe fantastisk som andre ikke opplever, magisk.  Men man vet at ikke andre opplever det samme. Man snakker med stemmene, men skjønner når man treffer andre at man må slutte. Man hører kaos, støy og radio. strever med å skille lyd fra utsiden og innsiden, men forstår at det er vesenforskjell.  Er det sykdom da? Eller bare vanlig? Strever med retning. Forvirret. 

Høres ikke friskt ut.

Anonymkode: 6893b...54f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I utgangspunktet høres det ikke helt friskt ut, men når en skal vurdere sykdom eller ikke, må en også se på funksjon. Er du frisk og i fullt arbeid?

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

I utgangspunktet høres det ikke helt friskt ut, men når en skal vurdere sykdom eller ikke, må en også se på funksjon. Er du frisk og i fullt arbeid?

Endret av Liten40
Feil
Skrevet
5 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nei.

Vil det si at hvis jeg var frisk og i fullt arbeid, så er det helt greit?

Skrevet

Jeg har hatt to pasienter som har vært svært opptatt av sorte hull. Begge brukte storparten av sin våkne tid til å tenke på dette. Den ene tok doktorgrad i astrofysikk, ble professor og reiser verden rundt som gjesteforeleser. Den andre ble sittende i sin sokkelleilighet med gardinene fortrukket, snudde døgnet og fikk verken utdanning eller yrke. Ja, funksjon må tas med når en vurderer sykdom.

Sorte hull

Skrevet
6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg har hatt to pasienter som har vært svært opptatt av sorte hull. Begge brukte storparten av sin våkne tid til å tenke på dette. Den ene tok doktorgrad i astrofysikk, ble professor og reiser verden rundt som gjesteforeleser. Den andre ble sittende i sin sokkelleilighet med gardinene fortrukket, snudde døgnet og fikk verken utdanning eller yrke. Ja, funksjon må tas med når en vurderer sykdom.

Sorte hull

Jeg er et sted midt-i-mellom. Ikke helt isolert, ikke helt inkludert. Har vært syk mange ganger. Det er noe som skjer nå, men vet ikke om jeg blir syk når jeg nå splittes i to verdener. eller om det er naturlige endringer i livet.

Skrevet

Jeg synes du skal snakke med legen/behandleren din om det siden du har vært syk før.

Skrevet
10 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Sorte hull

Det eksemplet var så godt at man nesten skulle tro det var konstruert :) Interessant og suverent hvis det er sant!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...