Gå til innhold

Sobril, når virkningen går ut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt en Sobril i dag. Jeg skulle på ett større arrangement for å se mine barn opptre. Dette har vert fast  juletradisjon helt siden jeg selv var barn. Under arrangementet og i det hele tatt har jeg ikke merket sløvhet eller noe av sobrilen. Perfekt. Jeg fikk en OK opplevelse, var tilstede for barna mine (sist melde jeg pass pga psyken) og følte meg "normal". Nå i kveld gikk virkningen ut og nå er jeg vrak... 

jeg ligger rett ut, hjertet raser, har skarpe smerter (typisk for meg) i hender og armer. Magen verker og. 

Dette er første gang jeg har brukt Sobril på 20 år og den gang hadde jeg ingen problemer etter  virkningen gikk ut. 

Er dette normalt? Bør jeg bytte til noe annet eller forsøke igjen. Det har holdt på i 3 timer og begynner å bli både ekkelt og slitsomt. 

Anonymkode: 2cdca...e4c

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt en Sobril i dag. Jeg skulle på ett større arrangement for å se mine barn opptre. Dette har vert fast  juletradisjon helt siden jeg selv var barn. Under arrangementet og i det hele tatt har jeg ikke merket sløvhet eller noe av sobrilen. Perfekt. Jeg fikk en OK opplevelse, var tilstede for barna mine (sist melde jeg pass pga psyken) og følte meg "normal". Nå i kveld gikk virkningen ut og nå er jeg vrak... 

jeg ligger rett ut, hjertet raser, har skarpe smerter (typisk for meg) i hender og armer. Magen verker og. 

Dette er første gang jeg har brukt Sobril på 20 år og den gang hadde jeg ingen problemer etter  virkningen gikk ut. 

Er dette normalt? Bør jeg bytte til noe annet eller forsøke igjen. Det har holdt på i 3 timer og begynner å bli både ekkelt og slitsomt. 

Anonymkode: 2cdca...e4c

Tror neppe dette skyldes Sobril.

Anonymkode: f7b7f...cc5

Skrevet

Håper du har det bedre nå ?. Jeg opplevde å få mer angst av sobrilen i det  virkningen avtok. Faktisk mer angst enn før jeg tok tbl. . Spesiellt da jeg ikke gikk på annen medisin for angst / depresjon i tillegg. Har kanskje ikke opplevd skarp smerte i armer og hender men mer kribbling og nummenhet. Jeg synes uansett du skal ta det opp med fastlegen din !!!! 

Anonymkode: 398d2...529

Gjest Kanuttius
Skrevet

Dagen i dag er ikke bedre men det er nok skuffelsen over i går sammen med kun tre timer søvn i natt. Jeg går ikke på noe annet enn stilnoct for søvn, virker ofte men ikke alltid. Jeg tør nesten ikke spørre legen om mere. Har forsøkt mye men blir manisk av ssri, får kramper av quetiapin og der har det stoppet. Fastlegen tør ikke prøve ut mere da jeg får massive bivirkninger eller ingen virkning av alt jeg prøver. Psykologen vil ikke jeg skal gå på noe fast, helst skal jeg ikke ta noe. 

Hverdager kryper jeg gjennom men det er disse store dagene hvor man ikke bare kan melde seg ut. Julaften feks...

Skrevet (endret)
5 timer siden, BamseLiten skrev:

Dagen i dag er ikke bedre men det er nok skuffelsen over i går sammen med kun tre timer søvn i natt. Jeg går ikke på noe annet enn stilnoct for søvn, virker ofte men ikke alltid. Jeg tør nesten ikke spørre legen om mere. Har forsøkt mye men blir manisk av ssri, får kramper av quetiapin og der har det stoppet. Fastlegen tør ikke prøve ut mere da jeg får massive bivirkninger eller ingen virkning av alt jeg prøver. Psykologen vil ikke jeg skal gå på noe fast, helst skal jeg ikke ta noe. 

Hverdager kryper jeg gjennom men det er disse store dagene hvor man ikke bare kan melde seg ut. Julaften feks...

Medisinene Remeron, Tolvon og Seroquel er, selv om de har en beroligende, sedativ effekt, ganske stimulerende i noen tilfeller ved gitte doser.

I Seroquel sitt tilfelle skyldes det at metabolitten (det stoffet som Seroquel brytes ned til i leveren) har en meget sterk adrenerg effekt, ved at det er en svært potent hemmer av noradrenalinreopptak (mange ganger sterkere enn Efexor). Har sett folk som bruker Seroquel klage over hjertebank, skjelvinger, kramper, etc. Men dette gir også antidepressiv og stimulerende effekt.

Løsningen hvis man er sensitiv er å bruke medisiner uten denne effekten. Eksempelvis Vallergan, Truxal eller hvis ingenting annet virker; Nozinan. 

Endret av issomethingwrong

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...