Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk endelig positivt svar fra DPS og skal inn på behandlingsopphold i begynnelsen av januar så er meget fornøyd. Lurer bare på hva som er vanlig oppfølging etter et slikt opphold. Første planlagte innleggelsen så hadde vært fint om noen kunne delt erfaringer eller fortalt litt om tiden etterpå. Hva er vanlig? Har forøvrig blitt avvist flere ganger angående poliklinisk behandling så spørs om slik oppfølging er aktuelt. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Beklager et svar som kan virke litt negativt, men jeg mener det konstruktivt.

Det er så mange som spør om hva som er vanlig. Hva hjelper det å få svar på det?

Det viktige er at en tenker over hva en selv mener er nødvendig og nyttig. Så tar en det opp med behandler og finner frem til løsninger som kan hjelpe/virke.

Vi er så ulike og har så ulike behov, at det som er "vanlig" for en, slettes ikke trenger å passe for en annen.

Skrevet
36 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Beklager et svar som kan virke litt negativt, men jeg mener det konstruktivt.

Det er så mange som spør om hva som er vanlig. Hva hjelper det å få svar på det?

Det viktige er at en tenker over hva en selv mener er nødvendig og nyttig. Så tar en det opp med behandler og finner frem til løsninger som kan hjelpe/virke.

Vi er så ulike og har så ulike behov, at det som er "vanlig" for en, slettes ikke trenger å passe for en annen.

Nei var ikke negativt svar det, NHD. Jeg ville bare spør og du svarte som sant var at det er ulikt fra person til person. Mulig jeg søker om oppfølging fra kommunen og håper det er godt nok for meg. God jul forresten :)

Skrevet

Prøv å vær litt mer konkret enn "oppfølging fra kommunen". Fortell dem hva det er du mener vil hjelpe deg mest. Hva du trenger.

Jeg synes denne var fantastisk: https://www.nrk.no/troms/xl/fuglekvinnen-1.13222625

Trenger du noen som kommer i stua di og prater med deg, trenger du noen å gå tur med, trenger du noen å gå på kafe med, eller dra på fisketur, eller på biblioteket?

Skrevet
4 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Prøv å vær litt mer konkret enn "oppfølging fra kommunen". Fortell dem hva det er du mener vil hjelpe deg mest. Hva du trenger.

Jeg synes denne var fantastisk: https://www.nrk.no/troms/xl/fuglekvinnen-1.13222625

Trenger du noen som kommer i stua di og prater med deg, trenger du noen å gå tur med, trenger du noen å gå på kafe med, eller dra på fisketur, eller på biblioteket?

Tenkte noen å prate med hovedsakelig og gjerne noen å gå på biblioteket med også. 

Skrevet
6 minutter siden, aa-k-j skrev:

Tenkte noen å prate med hovedsakelig og gjerne noen å gå på biblioteket med også. 

Flott. Da sier du nettopp det. At det er dette du ønsker og trenger.

Skrevet
4 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Flott. Da sier du nettopp det. At det er dette du ønsker og trenger.

Det skal jeg. Får uansett ta en ting av gangen og en dag av gangen. Rom ble jo ikke bygd på en dag. Nå blir det jula med familien først. Takk, NHD og god jul :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...