Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Verden er perfekt. Er ikke bitter og ikke er jeg ensom heller :) Jeg er fylt med lys og kjærlighet som jeg vil dele med verden. Men jeg trenger ikke skrive ned ting, det kommer det som er meningen at skal komme. 

Sa ikke at du var, men at man blir, til slutt. Men igjen hang du deg fast i kun en liten del av hva jeg skrev. Du mener at du er fylt med lys og kjærlighet? Bortsett fra det åndelige pratet ditt har jeg kun sett klaging fra deg. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stadige påstander om tankeoverføring er ikke akkurat noe godt tegn. 

Anonymkode: 54420...a5a

Nei ikke alle tror på telepati.

Skrevet
1 minutt siden, Maw87 skrev:

Sa ikke at du var, men at man blir, til slutt. Men igjen hang du deg fast i kun en liten del av hva jeg skrev. Du mener at du er fylt med lys og kjærlighet? Bortsett fra det åndelige pratet ditt har jeg kun sett klaging fra deg. 

Klager jeg? Hva klager jeg på da? 

Alle er fylt av lys og kjærlighet, det er det vi egentlig er. 

Skrevet
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Men får gå, det er jo fort gjort. 

Forsøk å ha fokus på hva du vil ha ut av timen, ikke på å få den unnagjort.  Det er mange tidligere eksempler på at du skal snakke med sykepleieren eller psykiateren, sitter igjen som et spørsmålstegn etterpå og forsøker å oppklare sakene ved å spørre oss (som ikke var til stede og derfor bare kan gjette). 

Tenk over hva du skal ta opp og still oppfølgingsspørsmål hvis du er i tvil om hva han mener.  Skriv ned stikkord på telefonen eller en lapp hvis du synes det er vanskelig å huske.

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Forsøk å ha fokus på hva du vil ha ut av timen, ikke på å få den unnagjort.  Det er mange tidligere eksempler på at du skal snakke med sykepleieren eller psykiateren, sitter igjen som et spørsmålstegn etterpå og forsøker å oppklare sakene ved å spørre oss (som ikke var til stede og derfor bare kan gjette). 

Tenk over hva du skal ta opp og still oppfølgingsspørsmål hvis du er i tvil om hva han mener.  Skriv ned stikkord på telefonen eller en lapp hvis du synes det er vanskelig å huske.

Spørs jo hvilke modus jeg er i i morgen, men skal gjøre det beste ut av det ja. 

Skrevet
8 minutter siden, Maw87 skrev:

Seriøst? Jeg er spent? Hva klager jeg på?

Skrevet
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Syns det er så dumt å sitte der med en huskelapp også. Men får gå, det er jo fort gjort. 

Eh.. Hvis man har problemer med hukommelsen er det smart med huskelapper, ikke dumt. Hvis man tenker på noe man ønsker å ta opp i en konsultasjon og er redd for å glemme det, så skriver man det ned og tar med til timen. 

Psykiateren vil se på det som pasientens forsøk på å kompensere for et problem, og det vil bli tolket positivt. Prøv for din egen del å ikke problematisere ALT. 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva mener du med modus og på hvilken måte forandrer det tema for timen hos psykiateren?

Skrevet
2 minutter siden, Janus30 skrev:

Eh.. Hvis man har problemer med hukommelsen er det smart med huskelapper, ikke dumt. Hvis man tenker på noe man ønsker å ta opp i en konsultasjon og er redd for å glemme det, så skriver man det ned og tar med til timen. 

Psykiateren vil se på det som pasientens forsøk på å kompensere for et problem, og det vil bli tolket positivt. Prøv for din egen del å ikke problematisere ALT. 

Ok. Nei jeg problematiserer ikke alt. Det finnes ikke problemer, bare utfordinger :) Og de er til for å løses. 

Skrevet
2 minutter siden, laban skrev:

Hva mener du med modus og på hvilken måte forandrer det tema for timen hos psykiateren?

Det spørs hvilke energier som er rundt meg, det bestemmer hvordan jeg blir i morgen. Og hjelperene er med meg, jeg sier det de vil jeg skal si. Syns denne tråden ble dum nå, jeg tar det som det kommer. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det spørs hvilke energier som er rundt meg, det bestemmer hvordan jeg blir i morgen. Og hjelperne er med meg, jeg sier det de vil jeg skal si. Syns denne tråden ble dum nå, jeg tar det som det kommer. 

Jeg synes det er aller lurest å legge en plan for hva man skal ta opp, og følge den.  Lykke til uansett. 

Endret av laban
Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Modus?!?! Seriøst... 

Hvis behandleren din ikke en gang kan forvente at du møter opp til timene og forteller om hvordan det går, da blir det fryktelig vanskelig. Oppmøte er liksom minstekravet. 

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Jeg synes det er aller lurest å legge en plan for hva man skal ta opp, og følge den.  Lykke til uansett. 

Ja får prøve å planlegge noe. Tusen takk :) 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Nei jeg problematiserer ikke alt. Det finnes ikke problemer, bare utfordinger :) Og de er til for å løses. 

Nå snakker vi. 

Skrevet
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Modus?!?! Seriøst... 

Hvis behandleren din ikke en gang kan forvente at du møter opp til timene og forteller om hvordan det går, da blir det fryktelig vanskelig. Oppmøte er liksom minstekravet. 

Hva? Jeg møter opp jeg. 

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva? Jeg møter opp jeg. 

I åpningsinnlegget spør du om det har noe for seg å møte opp, og om du ikke like gjerne kan avlyse. 

Skrevet
Akkurat nå, Janus30 skrev:

I åpningsinnlegget spør du om det har noe for seg å møte opp, og om du ikke like gjerne kan avlyse. 

Ja men bestemte meg jo for å møte opp, gjorde jeg ikke? 

Skrevet
21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja men bestemte meg jo for å møte opp, gjorde jeg ikke? 

Ja, og du burde ikke vurdere noe annet. 

Skrevet
7 minutter siden, Janus30 skrev:

Ja, og du burde ikke vurdere noe annet. 

Sykepleieren sa jeg kunne avbestille mandag hvis jeg ville, det var ikke jeg som ba om timen akkurat. 

Skrevet (endret)
8 timer siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren mente jeg burde snakke med psykiater, men nå vet jeg ikke hva jeg skal snakke med han om. 

Du skal fortelle psykiateren om hvordan du har det og hva du opplever for tiden, akkurat slik sykepleieren ba deg om. Konkret betyr dette å fortelle hva du ser, føler, tenker og opplever i forhold til andre mennesker foreksempel. 

Fortell også at du tror psykepleieren er en engel sendt fra Gud. 

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...