Gå til innhold

Dere med bipolar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for meg under en hypomani at jeg kunne detektere hvor på noens kropp sykdom befant seg ved å føre hånden over kroppen med 15 cm luft i mellom. For en som ikke tror på slikt vås var det en absurd opplevelse. 

Anonymkode: 5c505...a97

Skrevet
5 timer siden, Meat Loff skrev:

Så det er ikke å gjøre dumme ting som man angrer på i ettertid? Både jeg og mine foreldre synes det var lurt å flytte tiul Arvika siden man kunne få hus der til 380 000 sek.Kjøpe en 1 roms i Oslo  for 200 000 og solgte den for 500 000 +.

Det var bare å veksle pengene over fra NOK til SEK.Men lånte 50 000 i sverifg til En Passat.

I Arvika var det både sykehus og en stor Psykiatri avdeling.DPS og brukhandelen "Miljømyran" Fikk både medisiner,samtaler og jobb.Har ikke fått 5 min med norsk psykiatri.Hadde hengekøye under en stor Eik.Trådløs telefon og mobil med meg,cola og en bok.

På mange måter tar Sverige bedre vare på syke,unge og gamle.Men både skatten og strømmen er dyr.Alikevel vurderer jeg å flytte tilbake.Har man god råd,kan man eie en nyere bil.Det tar bare ca 2 t hver vei og blir det kø,er det godt å ha med seg en pute,høre på radio på en veiskulder eller busslomme.Husker en fin tur jeg hadde til Karlstad en jul.Sikkert i 2003.Veiene er bedre og Nordmenn er populære.Det er mange Statoilstasjoner der,og de fleste er høflige.

BEKLAGER AVSPORINGEN FRA MANI,men er usikker på om feil man angrer på regnes som hypomani eller manisk.

Tja.. Ikke godt å si.  Man synes vel i ettertid  st ukritiske handlinger vsr dumme, og man angrer. Men alle gjør nok feil man angrer på i ettertid. Det er vel menneskelig.  

Hva ukritisk betyr? Tenker det litt er når man ikke tenker helt realistisk om konsekvensene.. f.e ved pengebruk.. bruker mer penger enn en har eller penger en skulle bruke til andre ting. Eller når man blamerer seg. Man kan snakke ukritisk..fortelle ting til andre som man i frisk periode ville holdt for seg selv. Man har mindre behersjekke,  mangler sperrer man vanligvis har.  Vet ikke om dette står i læreboka. Dette er mine tanker.

Hva var det med Sverige? Angrer du? 

Skrevet
På Tuesday, December 20, 2016 den 13.49, Underbar skrev:

Jeg har bare hatt en hypoman fase, men den var særdeles langvarig. Jeg hadde innsikt, men gav blaffen og gjorde de ukritiske handlingene likevel.

Har det noen ganger sånn at jeg vet det er på kanten,  men gir blaffen, som en av dere skrev. Andre ganger tenker jeg at det er helt ok der og da, men angrer og er flau i ettertid. Har det med å sende rundt brev og tekster i hytt og pine.

Det er helt fint! Hekt til jeg kræsjlande. Nhd skrev det ikke er noe mønster i når episodene kommer,  men synes ofte jeg rullerer dlik: normal -hypomani -deoresjon-normal og så videre. 

Har noen ganger uttrykt mer irritasjon enn det som overhodet vanlig for meg, men det må ha vært agitert depresjon eller blanda episode.

Skrevet (endret)
På Tuesday, December 20, 2016 den 13.49, Underbar skrev:

Jeg har bare hatt en hypoman fase, men den var særdeles langvarig. Jeg hadde innsikt, men gav blaffen og gjorde de ukritiske handlingene 

Endret av Villanda
Amnesi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...