Gå til innhold

Om Lamictalopptrapping (igjen!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å gå rett fra 300 mg til 400 mg. Finne ut først som sist om jeg tåler en eller ei. I stedet for å bruke den over enda lenger tid, før det evt. viser seg at jeg ikke tåler en virksom dose. Hatt noen symptom som feber, muskelsmerter, og utslett etter opptrapping til 200 mg. Og serumkonsentrasjon på 6. Utslettet ligna veldig på begynnende sjs, men det slutta å spre seg og ble ikke særlig utbredt selv om jeg fortsatte på samme dose.

Tipper jeg blir anbefalt å gå via 350 mg. Om i det hele tatt å fortsette.

Og jeg vet at det er større sjans for å tåle medikamentet om en trapper opp langsomt..

En møysommelig prosess dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan gå rett fra 300 til 400 mg. Ingen grunn til å gå via 350.

Skrevet
8 timer siden, Villanda skrev:

Har så lyst å gå rett fra 300 mg til 400 mg. Finne ut først som sist om jeg tåler en eller ei. I stedet for å bruke den over enda lenger tid, før det evt. viser seg at jeg ikke tåler en virksom dose. Hatt noen symptom som feber, muskelsmerter, og utslett etter opptrapping til 200 mg. Og serumkonsentrasjon på 6. Utslettet ligna veldig på begynnende sjs, men det slutta å spre seg og ble ikke særlig utbredt selv om jeg fortsatte på samme dose.

Tipper jeg blir anbefalt å gå via 350 mg. Om i det hele tatt å fortsette.

Og jeg vet at det er større sjans for å tåle medikamentet om en trapper opp langsomt..

En møysommelig prosess dette.

Selv om man har hatt utslett som kan ha med medisinen  å gjøre?

Skrevet
8 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du kan gå rett fra 300 til 400 mg. Ingen grunn til å gå via 350.

Selv om man har hatt utslett som kan ha med medisinen å gjøre? 

Skrevet

Hvis du får utslett / kløe av Lamictal bør du bruke Zyrtec10 mg under hele opptrappingen, som ved behov kan økes opp til 30 mg. Evt og gå noe ned i Lamictal dose til hudreaksjon er borte. Deretter bør man dosere mer forsiktig videre opp i dose. Gjerne bare 25  mg opp hver 14. dag hvis man er veldig sensitiv for kløe og hudreaksjoner.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...