AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Hei! Jeg har nå vært innlagt i ei uke, og i tillegg til litium får jeg nå 3-4 temesta pr døgn. Leser at temesta kan forverre mani (?) Så hvorfor får jeg dette? Er det vanlig å behandle en blandet episode slik? Har forøvrig god effekt av temesta. Ikke for sløv, sover godt. bp sympt blomstrer opp litt her og der da... Anonymkode: 45e26...dc2 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Du leser/tolker Felleskatalogen slik alt for mage amatører tolker den. KAN gi betyr kan gi - det betyr ikke vil gi. Jeg har gitt Temesta/lorazepam til utallige manikere med god effekt. Aldri har jeg sett forverring selv om det kan forekomme. Ved manibehandling observeres pasienten 24/7. Hvis en observerer at en medisin gir forverring, vil den selvsagt straks bli tatt bort. 0 Siter
Villanda Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har nå vært innlagt i ei uke, og i tillegg til litium får jeg nå 3-4 temesta pr døgn. Leser at temesta kan forverre mani (?) Så hvorfor får jeg dette? Er det vanlig å behandle en blandet episode slik? Har forøvrig god effekt av temesta. Ikke for sløv, sover godt. bp sympt blomstrer opp litt her og der da... Anonymkode: 45e26...dc2 Jeg tror odusentene av legemidler i felleskatalogen vil helgardere seg, så alt som KAN skje, blir listet opp. Relis er kanskje mer nøytral.(Vet ikke hva der står om akkurat Temesta) 0 Siter
kovakova Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Heldig du som kan sove godt med temesta, virket ikke på søvnen min så klikket nesten da jeg var innlagt og ikke fikk ha mobilen om natten. Eneste som slår meg ned er zyprexa og den har gjort meg feit 0 Siter
ISW Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Tamiflu (antiviralt middel mot influensa og til forebygging av influensa) har influensa som bivirkning i Felleskatalogen. Om det heller var regelen enn unntaket, tror jeg neppe medisinen hadde vært i bruk som influensaforebyggende. Det samme gjelder de fleste andre medisiner. Ikke minst psykofarmaka. Les Felleskatalogen med en viss sunn fornuft. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.