Gå til innhold

Når er det min tur til å få en god jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen god jul i mitt liv. Hvert år har vært preget av å ha det vondt. 

I år trodde jeg det skulle bli annerledes. Jeg hadde jobba hardt i terapien for det. Alt gikk så bra. Så kommer det nye belastninger på rekke og rad. 

Når skal det bli min tur? 

Må jeg for min egen del bare akseptere at det aldri vil endre seg så jeg slipper å få det vondt som følge av at jeg håper det skal bli annerledes denne gang og så bllr det ikke det likevel?

Anonymkode: 14737...862

Skrevet

Hva er det som gjør at jula alltid er vond?

Anonymkode: c846a...e69

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at jula alltid er vond?

Anonymkode: c846a...e69

Jeg har veldig dårlige minner fra både barndom og voksen tid. Det forfølger meg hvert år.

I tillegg har jeg hatt mange belastninger, og det ser ut som det aldri tar slutt. De kommer på rekke og rad.

Har prøvd å gjøre det beste utav det, men når følelsene blir for sterke så bringer det meg ut av balanse. 

Skrevet

Prøv å lytte til litt fin musikk. Kanskje det kan gjøre noe for deg?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt noen god jul i mitt liv. Hvert år har vært preget av å ha det vondt. 

I år trodde jeg det skulle bli annerledes. Jeg hadde jobba hardt i terapien for det. Alt gikk så bra. Så kommer det nye belastninger på rekke og rad. 

Når skal det bli min tur? 

Må jeg for min egen del bare akseptere at det aldri vil endre seg så jeg slipper å få det vondt som følge av at jeg håper det skal bli annerledes denne gang og så bllr det ikke det likevel?

Høytider kan være en prøvelse når man strever med livet, jeg tenker likevel at i blant kan det være nyttig å bevilge seg en time-out fra det vonde. I blant kommer elendigheter på rekke og rad, men det er også mulig å la elendigheta passere uten å engasjere seg mer enn akkurat nødvendig (jeg kjenner ikke til din smerte derfor snakker jeg generelt). Du kan velge å la det bli ok likevel, til tross for all mulig dritt som laver ned, og så får du heller brette opp ermene og gyve løs når hverdagen er tilbake. Noe annet som kan være verdt å merke seg er at du skriver som om all jobben du har lagt ned i terapien er forgjeves og det er den slettes ikke. Livet blir på ingen måte en dans på roser når behandlingen er over, men forhåpentligvis blir du gradvis i bedre stand til å håndtere det du opplever er vanskelig.

Skrevet
22 minutter siden, XbellaX skrev:

Høytider kan være en prøvelse når man strever med livet, jeg tenker likevel at i blant kan det være nyttig å bevilge seg en time-out fra det vonde. I blant kommer elendigheter på rekke og rad, men det er også mulig å la elendigheta passere uten å engasjere seg mer enn akkurat nødvendig (jeg kjenner ikke til din smerte derfor snakker jeg generelt). Du kan velge å la det bli ok likevel, til tross for all mulig dritt som laver ned, og så får du heller brette opp ermene og gyve løs når hverdagen er tilbake. Noe annet som kan være verdt å merke seg er at du skriver som om all jobben du har lagt ned i terapien er forgjeves og det er den slettes ikke. Livet blir på ingen måte en dans på roser når behandlingen er over, men forhåpentligvis blir du gradvis i bedre stand til å håndtere det du opplever er vanskelig.

Takk for svar. Og for at du bryr deg. Jeg skal gjøre så godt jeg kan. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...