Gå til innhold

Symptom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et symptom å oppleve det som man er i sentrum for alles oppmerksomhet, og at folk rundt en snakker om en selv og kommenterer en? På en slik måte at "tema" for hva som snakkes om (slik man opplever det) varierer etter hva slags humør man er i, dvs. slik at en kan oppleve at det som skjer er alt fra veldig nedsettende / at folk er sinte på en, til at de sier positive ting? Og slik at humøret påvirkes av hva en opplever at snakkes om, selv om "utgangspunktet" er hva slags humør man er i. Videre at dette ikke er noe man er overbevist om at faktisk skjer, slik at man "skjuler" det for alle, dvs. man snakker ikke om det ovenfor andre, slik at det blir mer som en slags "fantasering" (i både positiv og negativ forstand).

Hvis det er psykt, har det noe å gjøre med dette som har med schizospektrumet å gjøre?

Anonymkode: 8fc59...a8a

Skrevet
2 minutes ago, Maw87 said:

Min første tanke er sosial angst. Men hva vet nå jeg :wub:

Nei jeg føler ikke angst. Faktisk har jeg til tider mye aggressivitet i meg, selv om jeg holder ting for meg selv (bortsett fra på nettet hvor jeg er anonym).

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg føler ikke angst. Faktisk har jeg til tider mye aggressivitet i meg, selv om jeg holder ting for meg selv (bortsett fra på nettet hvor jeg er anonym).

Men du føler du er i sentrum, både negativt og positivt?

Skrevet
4 minutes ago, Maw87 said:

Men du føler du er i sentrum, både negativt og positivt?

Det "oppleves" som jeg er i sentrum, og det som kommuniseres om kan være alt fra veldig negativt til veldig positivt. I dag var jeg på julehandel og det var "sterkt". Liksom et en kontinuerlig "strøm" av "visjoner" av hva de andre kommuniserte om.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det "oppleves" som jeg er i sentrum, og det som kommuniseres om kan være alt fra veldig negativt til veldig positivt. I dag var jeg på julehandel og det var "sterkt". Liksom et en kontinuerlig "strøm" av "visjoner" av hva de andre kommuniserte om.

Ja, jeg opplever det samme med sosial angst. Det er ikke reelt at "alle" ser eller snakker om meg. Men det føles slik. Så det er ikke akkurat et unormalt symptom på sosial angst.

Skrevet
1 minute ago, Maw87 said:

Ja, jeg opplever det samme med sosial angst. Det er ikke reelt at "alle" ser eller snakker om meg. Men det føles slik. Så det er ikke akkurat et unormalt symptom på sosial angst.

Men jeg har ikke angst. Jeg er forvirret på hva som "skjer" og blir da sosialt klønete og tilbaketrekkende. Også blir jeg fort sliten av sosiale situasjoner, eller situasjoner hvor det er mennesker.

Skrevet

Men jeg har ikke angst. Jeg er forvirret på hva som "skjer" og blir da sosialt klønete og tilbaketrekkende. Også blir jeg fort sliten av sosiale situasjoner, eller situasjoner hvor det er mennesker.

Nei, jeg vet ikke hva du har. Jeg sier bare at det er sånn det føles for meg med sosial angst. Jeg blir også sliten av å sosialisere, å være på et kjøpesentet er så krevende at jeg ligger rett ut etterpå. 

Skrevet

Da er det rart det er sånn sosial angst er, når jeg er mer motsatt av sosial angst.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som aspergers, eller schitzo.

Anonymkode: 52e13...322

Skrevet

Samme for meg hva det er, jeg er fornøyd om jeg vet at det er psykt, fordi da er det kanskje "riktig" med det jeg får fra nav.

Skrevet

Samme for meg hva det er, jeg er fornøyd om jeg vet at det er psykt, fordi da er det kanskje "riktig" med det jeg får fra nav.

Det er det nok. B)

Ferdig grubla nå, eller er det pån igjen i morra?

Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Høres ut som aspergers, eller schitzo.

Tror ikke jeg har autisme nei, jeg er egentlig ganske flink til å lese sosiale situasjoner, men jeg har alle disse "fantasiene" som ødelegger litt av det "samspillet" jeg kunne hatt.

Men spiller ingen rolle, bare det er psykt.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Det er det nok. B)

Ferdig grubla nå, eller er det pån igjen i morra?

Nei må nok dø først.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke jeg har autisme nei

Nei, om man har det eller ikke er nesten umulig å vite sikkert.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

, jeg er egentlig ganske flink til å lese sosiale situasjoner, men jeg har alle disse "fantasiene" som ødelegger litt av det "samspillet" jeg kunne hatt.

Må være noe slags PF da?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, om man har det eller ikke er nesten umulig å vite sikkert.

Må være noe slags PF da?

Samme for meg hva det "er", bare det er psykt så holder det. Jeg har blitt diagnostisert med flere ulike ting og jeg tror ikke det er mulig å få noe bedre svar.

Skrevet

Jeg tror du kan velge å gi diagnosene dine aksept. Men det er kanskje vanskelig i seg selv med diagnosesymptomene? Og derfor blir du kanskje aldri rolig nok i deg selv til å kunne stole på.

Anonymkode: 6fc96...40c

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg tror du kan velge å gi diagnosene dine aksept. Men det er kanskje vanskelig i seg selv med diagnosesymptomene? Og derfor blir du kanskje aldri rolig nok i deg selv til å kunne stole på.

Anonymkode: 6fc96...40c

Nei, jeg driter i diagnoser/diagnosene, jeg bare lurer på om dette er "normalt" eller om jeg har problemer.

Skrevet

Det er vel selvhenføring?`Du går forbi noen tenåringer som fniser, og du tror de ler av deg? Eller ?

Skrevet
Just now, Inner self said:

Det er vel selvhenføring?`Du går forbi noen tenåringer som fniser, og du tror de ler av deg? Eller ?

Tenker ut hva andre sier og tenker, alle sammen. Hvis det er en grettent utseende femtiåring så tenker jeg at det handler om at jeg er snylter etc, men kan være helt andre ting og, f.eks. hvis en dame smiler så kan jeg få "fantasier" om det. Men alt dette er bare hjernen min som spinner på. Kommer an på "tonen", for hva slags visjoner jeg får. Det er som jeg tenker det andre tenker og sier i meg selv, jeg kan liksom "se" det for meg. Kan også se for meg telepatiske ting, men jeg tror ikke på slikt selv om jeg fantaserer om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...