Gå til innhold

Symptom?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, kovakova said:

Jeg ville økt kraftig på AP min

Nei, blir så sløv og tung av det. Begrenset effekt og. Men takk for tips.

Anonymkode: 8fc59...a8a

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker ut hva andre sier og tenker, alle sammen. Hvis det er en grettent utseende femtiåring så tenker jeg at det handler om at jeg er snylter etc, men kan være helt andre ting og, f.eks. hvis en dame smiler så kan jeg få "fantasier" om det. Men alt dette er bare hjernen min som spinner på. Kommer an på "tonen", for hva slags visjoner jeg får. Det er som jeg tenker det andre tenker og sier i meg selv, jeg kan liksom "se" det for meg. Kan også se for meg telepatiske ting, men jeg tror ikke på slikt selv om jeg fantaserer om det.

Høres utrolig slitsomt ut.

Anonymkode: 52e13...322

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det et symptom å oppleve det som man er i sentrum for alles oppmerksomhet, og at folk rundt en snakker om en selv og kommenterer en? På en slik måte at "tema" for hva som snakkes om (slik man opplever det) varierer etter hva slags humør man er i, dvs. slik at en kan oppleve at det som skjer er alt fra veldig nedsettende / at folk er sinte på en, til at de sier positive ting? Og slik at humøret påvirkes av hva en opplever at snakkes om, selv om "utgangspunktet" er hva slags humør man er i. Videre at dette ikke er noe man er overbevist om at faktisk skjer, slik at man "skjuler" det for alle, dvs. man snakker ikke om det ovenfor andre, slik at det blir mer som en slags "fantasering" (i både positiv og negativ forstand).

Hvis det er psykt, har det noe å gjøre med dette som har med schizospektrumet å gjøre?

Det er i hvert fall ikke friskt, om det er det du lurer på.

Anonymkode: 95e68...dc1

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er i hvert fall ikke friskt, om det er det du lurer på.

Anonymkode: 95e68...dc1

Nei, jeg tenker nå at det ikke er friskt, men det lurte jeg på i sted. Jeg har ikke en stabil tankegang.

Men men, da vet jeg det.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg driter i diagnoser/diagnosene, jeg bare lurer på om dette er "normalt" eller om jeg har problemer.

Okei. Jeg synes ikke dette og det du skriver senere i tråden virker "normalt". Jeg tror også den aggresjonen du nevner hører hjemme i diagnosen.

Anonymkode: 6fc96...40c

Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Okei. Jeg synes ikke dette og det du skriver senere i tråden virker "normalt". Jeg tror også den aggresjonen du nevner hører hjemme i diagnosen.

Anonymkode: 6fc96...40c

Skjønner ikke hva du mener med dette? Hva er det du ikke syns?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Paranoid pf ligge kanskje nærmest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...