Gå til innhold

NHD Seroquel + Cipramil + Tolvon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i mange år gått på Cipramil for angst/depresjon og 60 mg tolvon for søvn. Prøvd cipralex uten hell, prøvd brintellix uten hell. Angsten/depresjon/ tvangstanker er blitt verre siste halvannet året. Nå fått råd om å gå ned til 20 mg cipramil og begynne med Seroquel i tillegg, startdose 50 mg. Håper så inderlig at dette skal hjelpe, slitt leeeeenge nå. Høres denne kombien fornuftig ut? Må jeg regne med mye bivirkninger igjen?  Noen med erfaring med Seroquel i kombi med AD? Takker så mye om noen svarer.....livet har stoppet opp.....

Anonymkode: 30968...33f

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har i mange år gått på Cipramil for angst/depresjon og 60 mg tolvon for søvn. Prøvd cipralex uten hell, prøvd brintellix uten hell. Angsten/depresjon/ tvangstanker er blitt verre siste halvannet året. Nå fått råd om å gå ned til 20 mg cipramil og begynne med Seroquel i tillegg, startdose 50 mg. Håper så inderlig at dette skal hjelpe, slitt leeeeenge nå. Høres denne kombien fornuftig ut? Må jeg regne med mye bivirkninger igjen?  Noen med erfaring med Seroquel i kombi med AD? Takker så mye om noen svarer.....livet har stoppet opp.....

Tar 25-50 mg. Seroquel hver kveld for søvn. Den har fungert helt fantastisk til formålet og eliminert behovet for sovemedisin. Ingen hangover eller andre bivirkninger. 

Av AD bruker jeg Wellbutrin. Diagnose er bipolar lidelse type 2 hvor det er depresjon som dominerer. 

Mitt andre "AD" er regelmessig fysisk aktivitet. 

Skrevet (endret)

Bare et lite råd fra en som selv er pasient, ikke lege:

Jeg ville beholdt Cipramil, droppet Tolvon og heller tatt mer Seroquel. Du trenger ikke noe medisin for søvn når du samtidig tar Seroquel. Øker du denne over 50 mg (som er en søvndose) kan du få antidepressiv og angstdempende/effekt på tvang i tillegg. Du slipper også i større grad effekten på apetitt som Tolvon kan gi.

Men det er bare meg. Håper NHD svarer.

Endret av issomethingwrong
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Enig med ISW

Skrevet
2 timer siden, Janus30 skrev:

Tar 25-50 mg. Seroquel hver kveld for søvn. Den har fungert helt fantastisk til formålet og eliminert behovet for sovemedisin. Ingen hangover eller andre bivirkninger. 

Av AD bruker jeg Wellbutrin. Diagnose er bipolar lidelse type 2 hvor det er depresjon som dominerer. 

Mitt andre "AD" er regelmessig fysisk aktivitet. 

Tusen takk for godt svar :-)

Skrevet
3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Bare et lite råd fra en som selv er pasient, ikke lege:

Jeg ville beholdt Cipramil, droppet Tolvon og heller tatt mer Seroquel. Du trenger ikke noe medisin for søvn når du samtidig tar Seroquel. Øker du denne over 50 mg (som er en søvndose) kan du få antidepressiv og angstdempende/effekt på tvang i tillegg. Du slipper også i større grad effekten på apetitt som Tolvon kan gi.

Men det er bare meg. Håper NHD svarer.

Tusen takk for godt svar. Ja planen er å trappe ned på yolvon og evnt øke seroquel. (Skulle stå Tolvon). Skal beholde 20 mg cipramil er planen. Da høres dette ut til å være en god plan. Håper bare jeg ikke får bivirkninger i form av kvalme og oppkast igjen, har hatt noen runder med det når jeg prøvde cipralex og brintellix. Takk igjen :-)

Skrevet
3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Enig med ISW

Tusen takk.

Skrevet

Har en tvangslidelse som nå er i en bedre fase. Jeg hadde god hjelp av OCDteamet. Det var tøff behandling , men virksom.  Er ikke frisk men mye bedre.. 

Anonymkode: 37b4d...113

Skrevet
13 timer siden, Mexico skrev:

Tusen takk for godt svar :-)

Bare hyggelig. Håper du er like heldig med både virkning og bivirkninger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...