AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 Skrevet 21. desember 2016 Opplevde noe veldig vanskelig i sommer. Psykologen og legen sier stadig :"dere har jammen hatt det tøfft". Bortsett fra at jeg den første tiden måtte legge meg ned flere ganger om dagen fordi jeg ikke fikk puste har jeg ingen følelser ang saken. Kan det at jeg gikk på cipralex og sobril ha gjort at jeg rett og slett er ferdig med det?. Forstår ikke hvorfor jeg overhode ikke føler noe... Anonymkode: c26de...ad5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. desember 2016 Skrevet 21. desember 2016 Ja, hvis en først blir utsatt for et traume, må en håpe at det er under påvirkning av benzo. Om du kan tenke deg at minner består av en mer rasjonell/intellektuell del dvs at en husker fakta av det som hendte og en mer emosjonell del der følelsene rundt det som hendte er det sterkeste. Benzo gir det vi kaller emosjonell amnesi (en glemmer det emosjonelle). Det reduserer risiko for PTSD i meget stor grad. Dette er bl.a. grunnen til at en gir barn benzo før ubehagelige intervensjoner i helsetjenesten. Da slipper de å få lege/sykehusskrekk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 2 hours ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said: Ja, hvis en først blir utsatt for et traume, må en håpe at det er under påvirkning av benzo. Om du kan tenke deg at minner består av en mer rasjonell/intellektuell del dvs at en husker fakta av det som hendte og en mer emosjonell del der følelsene rundt det som hendte er det sterkeste. Benzo gir det vi kaller emosjonell amnesi (en glemmer det emosjonelle). Det reduserer risiko for PTSD i meget stor grad. Dette er bl.a. grunnen til at en gir barn benzo før ubehagelige intervensjoner i helsetjenesten. Da slipper de å få lege/sykehusskrekk. Samsvarer godt med min erfaring. Jeg har erfart at stemningsstabiliserende, som Lamictal, også har en positiv virkning ifht dette,, og reduserer behov for benzo. Anonymkode: f0c26...6e1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Jeg ble voldtatt av to afghanere i fylla, har ingen traumer liksom , gikk på litium og abilify. Eller kanskje det er normalt å ikke ha traumer når man bare husker litt Anonymkode: d53af...974 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.