Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg gå uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til utredning hos DPS siste månedene, og har foreløpig fått dianose BP 1, generalisert angst og sosial fobi. Jeg har hatt flere maniske perioder ila livet mitt, er nå 31 år. Den siste maniske perioden var for ikke så veldig lenge siden, men jeg har ikke vært klar over hva det har vært før nå. Er heller ikke klar over at jeg er manisk før etterpå. Jeg går nå i en konstant frykt for å bli manisk igjen, de maniske periodene er så uendelig slitsomme og det ødelegger familien min. Det har gått utover barna mine, og ikke minst min ektemann. 

Det ble sendt en henvisning til møte med lege ang medisinering, men de kunne ikke love at jeg fikk time kjapt. Så spørsmålet mitt er, kan jeg nå stresse på meg en manisk episode igjen, og hvor lenge er det forsvarlig å vente på oppstart av medisinering? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette skulle vært ordnet samme dag. 

Skrevet
On 12/22/2016 at 4:35 PM, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Dette skulle vært ordnet samme dag. 

Okay..så rart at det ikke ble gjort! Har time 27.12, og håper da at jeg kan få starte på noe behandling. Jeg er så uendelig lei av å måtte kjempe og ordne opp i ting på egenhånd, har ikke gjort annet siste 1 1/2 året omtrent! Trodde mye skulle gå automatisk, ikke at man selv skal måtte be og få starte på behandling!

Gjest Kanuttius
Skrevet

Og da den 27 bør du stille krav. Når jeg begynner på nye medisiner vil jeg bli fulgt opp med en ny time så vi kan evt justere doser, se på bivirkninger og virkninger, er det rett medisin eller dosering. Hvor lenge all vi prøve før vi møtes igjen og blir enige om å gå for den medisinen eller bytte. Still krav. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...