Gå til innhold

Denne angsten er så fysisk vond

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg har GAD og en veldig uro/stress i kroppen. Uro og stress har jeg utviklet som barn så jeg vet ikke hvordan livet er uten det. Nå som det nermer seg julaften tiltar de kroppslige smertene, jeg vrir meg i smerter rett og slett. Knær og ben, armer, smerter i brystet og magen....alt egentlig. Hva kan jeg gjøre for å lette disse smertene? 

Jeg bruker Stilnoct for søvn. Har sobril men får smertene enda mere tilbake når virkningen av den går ut, kan ikke gå på sobril fast da. Har quetiapin i skapet og cipralex og sarotex men de er jo ikke for sporadisk bruk. Psykologen vil jeg skal være mest mulig uten medisiner nå i starten. Pinex ol reseptfrie greier gir ingen virkning.

Vet ikke om jeg klarer å hente juletreet engang så ille er det. Jeg kan trosse angsten men er krokbøyd i smerter.

Skrevet
14 minutter siden, BamseLiten skrev:

Jeg har GAD og en veldig uro/stress i kroppen. Uro og stress har jeg utviklet som barn så jeg vet ikke hvordan livet er uten det. Nå som det nermer seg julaften tiltar de kroppslige smertene, jeg vrir meg i smerter rett og slett. Knær og ben, armer, smerter i brystet og magen....alt egentlig. Hva kan jeg gjøre for å lette disse smertene? 

Jeg bruker Stilnoct for søvn. Har sobril men får smertene enda mere tilbake når virkningen av den går ut, kan ikke gå på sobril fast da. Har quetiapin i skapet og cipralex og sarotex men de er jo ikke for sporadisk bruk. Psykologen vil jeg skal være mest mulig uten medisiner nå i starten. Pinex ol reseptfrie greier gir ingen virkning.

Vet ikke om jeg klarer å hente juletreet engang så ille er det. Jeg kan trosse angsten men er krokbøyd i smerter.

Hva tror du selv da kan hjelpe deg? 

Anonymkode: f8eb9...933

Skrevet
28 minutter siden, BamseLiten skrev:

Dette høres ikke godt ut Bamseliten. Hva har hjulpet deg tidligere i slike situasjoner?

I tillegg til eventuelle medisiner synes jeg du bør vurdere om du skal ta deg en tur til nærmeste oppvarmede basseng og legge ned noen timer i svømming, for noen kan dette ikke bare løsne opp men og ha en forebyggende effekt. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du selv da kan hjelpe deg? 

Anonymkode: f8eb9...933

jeg aner ikke, har brukt varmeputer og det hjelper midlertidig. Lett berøring hjelper men mannen går jo møkk lei av å bruke hver ledige time på å stryke på meg, snill men jeg kan ikke slite han helt ut heller.

Psykologen sier smertene vil forsvinne etterhvert som vi får bukt med ting i terapi...

Gjest Kanuttius
Skrevet (endret)
16 minutter siden, XbellaX skrev:

Dette høres ikke godt ut Bamseliten. Hva har hjulpet deg tidligere i slike situasjoner?

I tillegg til eventuelle medisiner synes jeg du bør vurdere om du skal ta deg en tur til nærmeste oppvarmede basseng og legge ned noen timer i svømming, for noen kan dette ikke bare løsne opp men og ha en forebyggende effekt. 

Jeg har tenkt på basseng men vet ikke om jeg klarer det. 20 kilo opp på kort tid så jeg har ikke badetøy og det å vise kroppen...jeg har ikke akseptert stor mage ennå.  Skulle gjerne hatt badekar, det brukte jeg mye for noen år siden men nå har jeg bare dusj og det hjelper ikke.

Endret av Kanuttius
Gjest Kanuttius
Skrevet

Hvis jeg bare kunne stenge igjen for tankene men jeg våkner på morgenen av at kverna er i gang. Gruer meg til jul og etter nyttår er det 6 mnd sykemeldt....arbeidsgiver har ikke fulgt meg opp i det hele tatt, Nav hiver det ansvaret på meg men på jobben blir de ikke enige om hvem som skal ta disse samtalene med meg så da later de som jeg ikke eksisterer. Så ja, da tenker jeg mye på dette da. Kommer på toppen av alt annet man strever med.

Skrevet
6 minutter siden, BamseLiten skrev:

Jeg har tenkt på basseng men vet ikke om jeg klarer det. 20 kilo opp på kort tid så jeg har ikke badetøy og det å vise kroppen...jeg har ikke akseptert stor mage ennå.  Skulle gjerne hatt badekar, det brukte jeg mye for noen år siden men nå har jeg bare dusj og det hjelper ikke.

Nav skjønner jeg kan oppleves vanskelig å forholde seg til - dessverre er det slik at brukere blir nedlesset i oppgaver, og mange av disse har mer enn nok med å holde hodet over vannet. Opplever du at dette blir for vanskelig så skal du si tydelig i fra (til nav) at dette må noen andre ta seg av. Jobben er et annet kapittel, jeg synes egentlig Nav burde hjelpe deg med å rydde opp her og. Når du kommer i behandling bør du ønske deg et fellesmøte, slik at alle vet hvordan de skal forholde seg til deg og hva deres "rolle" er, da slipper du (og de det angår!) å bruke unødvendig mye energi på bekymringer.  

**

Dusj har ikke like god effekt, i såfall må man ha noen tusen liter varmtvannstank og det kan være problematisk å skaffe :-)  

Jeg synes du skal vurdere bassenget på nytt, hva så om magen er blitt større - hvem bryr seg om det (...du såklart, men fint få andre, vi andre har mer enn nok(!) med våre egne "skavanker"). Dekk deg til med en romslig badedrakt, du kan bruke medikamenter og det er nødvendig i din situasjon men "dritten" som sitter i ryggmargen og sjelen din vil trolig få det litt bedre om du i tillegg bruker kroppen i varme og rolige omgivelser. Det er ingen genial løsning på noe som helst, men det kan hjelpe litt med å klare overleve disse dagene.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Det ble ingen ny badedrakt til jul mennjeg km kjøpe en på salg kanskje. Prøve badstu 😃

Men altså, det økte på her. Fredag tok jeg quetiapin, pinex og la meg. Rykninger i beina så det ble varmeputer mellom beina (da roer de litt) og så søvn MED marerittt. Noen som ville dope meg ned og ta min mann, å hvor jeg slåst med den mannen. Var helt svett og livredd. Våknet, gikk på do og la meg igjen. Våknet til ett brak av torden og der satt angsten fast og bihulene tettet seg. 

Stå opp til Sobril og pinex, sovnet. Drømte at tennene ble store klosser, veldig ubehagelig. Så var jeg innlagt på psykiatrisk og hadde mister både syn og stemme. 

Ikke mye god søvn på en slik natt.  Ett kraftig tordenskrall kom det og. Ekkelt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...