Gå til innhold

NHD seroquel og språkvansker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vil bare høre om du mener dette er vanlig. Jeg fikk et anfall der jeg ikke klarte å prate, som kom helt plutselig. I følge min samboer snøvlet jeg bare ting som var umulig å skjønne (jeg husker lite av dette) og når jeg reiste meg var jeg plutselig "full". Måtte legge meg ned på gulvet og kunne ikke høre ordentlig hva som skjedde rundt meg eller prate. Så gikk det over og i noen timer var jeg bare svimmel, kvalm og opplevde en slags forsinkelse i hørsel og tale. Ble lagt inn på slagenhet og var der i to døgn, fikk ikke noen symptomer der og de fant ingenting på mr eller ct. Jeg er bare 24 år, har aldri hatt kar-problemer eller noe slikt. De kom fram til at de trodde det var min opptrapping av seroquel som hadde forårsaket denne episoden. Eventuelt et lite drypp som ikke vistes på mr, men de trodde dette var usansynlig med min bakgrunn. Jeg stoler selvfølgelig på disse ekspertene og tenker de sikkert har rett, men jeg er enda ganske nervøs og redd for å oppleve dette igjen. Er redd både for slag, men også for å ta min dose med seroquel i kveld selv om jeg har trapped ned igjen.

Har du hørt om slike bivirkninger på seroquel?

Og er det bivirkninger som bare skjer ved høye doser?

Ville du fortsatt med seroquel hos en pasient som opplevde slike symptomer?

(Tar det mot mani og for søvn i bp2)

Anonymkode: a16c6...6d1

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, så dramatiske hendelser har jeg aldri hørt om. Hva var dosen, og hvordan hadde du trappet opp? Må vite det før jeg kan svare på det siste spørsmålet.

Skrevet

Jeg gikk på 150mg og fikk beskjed om å trappe opp til 300mg fordi det var en bedre dose for å forebygge mani. Jeg trappet opp slik: 200 i noen dager. 250 i 2 dager og så gikk jeg til 300 ca en time før jeg fikk anfallet. Jeg fikk på sykehuset også 300mg + en sobril, fikk ikke anfall der. De mente jeg skulle gå tilbake til 250mg en så lenge. Jeg er litt nervøs for dette da jeg er alene i jula.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Opptrappingen er ikke kjemperask. Det raskeste som er anbefalt er 2-4-600 med opptrapping hver dag.

De kjenner deg, jeg leser bare på nett, så du må vurdere det når du ser mitt råd. Jeg ville nøyd meg med 200 mg i flere dager fremover.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg tror også jeg er mer komfortabel med 200mg, for sikkerhets skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...