Gå til innhold

Kranglete følelser, er det lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor, som slet veldig psykisk, er nå død. Jeg sliter veldig med at jeg er sint på henne, samtidig sm savnet jo også er der. 

Er det lov å være sint på sin avdøde mor?

Anonymkode: 7df82...e63

Skrevet

Det er helt normalt. Det vanlige er å ha et spekter av følelser i forhold til sine nærmeste, både positive og negative. 

Skrevet
1 minutt siden, motorPrøysen skrev:

Det er helt normalt. Det vanlige er å ha et spekter av følelser i forhold til sine nærmeste, både positive og negative. 

Tusen takk, veldig komplisert dette, gjør meg deprimert. Kan ikke fortelle hele historien her, bare at jeg tok vare på min mor fra jeg var liten. Jeg har prøvd å rettlede henne hele livet når hun var paranoid, jeg var det sosiale "ansiktet" utad når hun nektet å gå ut. Hun gjemte seg i perioder. Min oppdragelse var det andre som sto for. 

Når hun døde følte jeg meg først lettet, det var som om 100 kg ble tatt bort. Så får jeg dårlig samvittighet oppe i dette. Etterhvert som tiden går, husker jeg også endel bra og sørger for første gang på snart 3 år. Kaos er vel det riktige ordet, og jeg takler det dårlig. Julen er vel med på å forsterke kaoset også. Heldigvis har jeg det ganske travelt og ikke tid til å tenke for mye. Prøver å være tilstede. God jul :-)

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg tenker det er naturlig å beholde de opprinnelige følelsene selv om hun er død. Med tiden blir følelsene svakere, slik sorgen også blir, og man forstår kanskje mer av hvorfor hun var som hun var. 

Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor, som slet veldig psykisk, er nå død. Jeg sliter veldig med at jeg er sint på henne, samtidig sm savnet jo også er der. 

Er det lov å være sint på sin avdøde mor?

Jeg er fremdeles sinna på mora mi, men nå 7 år etter at hun døde, klarer jeg å huske noen gode sider også.  Og jeg har ikke engang dårlig samvittighet fordi jeg er sinna.  Hva hun slet med aner jeg ikke, det var ingen som snakket om psykiske problemer da jeg vokste opp, men snill var hun ikke.  

Endret av Dorthe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...