Gå til innhold

Hvordan få en god jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen har tips til hvordan man kan få en trivelig jul når man har vonde minner og tanker pga fortid og ting som har skjedd og skjer i nåtid så blir jeg glad om noen vil dele det med meg :) 

God jul til alle :) 

Skrevet

Slipp minner, tanker og følelser til og kjenn på dem. Forsøk på å skyve unna gjør dem bare sterkere. Aksepter hva du føler i øyeblikket, du kan ikke tvinge ting til å være trivelig. Er du lei deg, så aksepter det og kjenn på det. Er du sint, det samme. Og er du glad og koser deg, så vær oppmerksom og kjenn på det også.

Hvis ander krenker deg, sett grenser og forsvar deg, ikke aksepter det.

Skrevet
29 minutter siden, MxxM skrev:

Hvis noen har tips til hvordan man kan få en trivelig jul når man har vonde minner og tanker pga fortid og ting som har skjedd og skjer i nåtid så blir jeg glad om noen vil dele det med meg :) 

God jul til alle :) 

Prøv å vær i nuet, fokuser på nåtiden. 

God jul:) 

Skrevet

Rart dette med følelser. Noen ganger har man for mye av de og så føler man ingenting. Akkurat nå føler jeg ikke så mye for mine nærmeste . Men kjærlighet er ikke bare følelser. Det jeg gjør for de rundt meg er også kjærlighet. Så da hilser jeg god  jul til venner, pakker gaver , pynter treet , lager mat, selv om jeg stadig må legge meg ned og hvile. Så tar jeg ikke alt så nøye med husvasken. Selv om ting virker meningsløst akkurat nå så vet jeg at julen er viktig for ungene. Så opplever man sånne små glimt av glede inn i mellom.  "Det å gjøre andre glad er den største glede man kan ha!!"

Anonymkode: f99ad...4eb

Skrevet

Takk for råd. Jeg skal gjøre det beste utav alt for familien min sin skyld. Selv så har jeg det ikke bra, men det gjør ikke noe- det viser bare at jeg ikke skal tørre å glede meg til jul mer, for jeg blir like skuffet hvert år, og det drar meg bare enda mer ned. Det er alltid noe som ødelegger jula for meg. 

Skrevet
5 minutter siden, MxxM skrev:

Takk for råd. Jeg skal gjøre det beste utav alt for familien min sin skyld. Selv så har jeg det ikke bra, men det gjør ikke noe- det viser bare at jeg ikke skal tørre å glede meg til jul mer, for jeg blir like skuffet hvert år, og det drar meg bare enda mer ned. Det er alltid noe som ødelegger jula for meg. 

Jeg håper du får noen pauser MxxM, noen rolige og kanskje til og med "ok"-pauser. Husk at straks er det et helt år til neste gang. 

Skrevet
På 12/23/2016 den 13.19, motorPrøysen skrev:

Slipp minner, tanker og følelser til og kjenn på dem. Forsøk på å skyve unna gjør dem bare sterkere. Aksepter hva du føler i øyeblikket, du kan ikke tvinge ting til å være trivelig. Er du lei deg, så aksepter det og kjenn på det. Er du sint, det samme. Og er du glad og koser deg, så vær oppmerksom og kjenn på det også.

Hvordan kjenner en på følelser? (Blir litt abstrakt for meg). Og hva oppnår en ved å gjøre dette?

Anonymkode: dab76...47b

Skrevet
33 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg håper du får noen pauser MxxM, noen rolige og kanskje til og med "ok"-pauser. Husk at straks er det et helt år til neste gang. 

Jeg har en hund som skal luftes. Da får jeg pause fra det å "spille". Da kan jeg også slippe til gråten. Dattera ville så gjerne sminke meg i dag, men jeg har sagt nei for da ser de at jeg har grått og da blir de lei seg, det kan jeg ikke risikere. 

Takk for svar XB, og god jul til deg :) 

Gjest Kanuttius
Skrevet
43 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg har en hund som skal luftes. Da får jeg pause fra det å "spille". Da kan jeg også slippe til gråten. Dattera ville så gjerne sminke meg i dag, men jeg har sagt nei for da ser de at jeg har grått og da blir de lei seg, det kan jeg ikke risikere. 

Takk for svar XB, og god jul til deg :) 

Noen ganger er det slik. Jeg våknet til bihulebetennelse i dag, passer egentlig utmerket for det er letter å skylde på den enn angst når man henger med huet og vil hjem. 

Måtte du få en fin stund i dag, i kveld når alt faller til ro skal jeg sende en tanke til deg ❤️

Skrevet
27 minutter siden, BamseLiten skrev:

kLNoen ganger er det slik. Jeg våknet til bihulebetennelse i dag, passer egentlig utmerket for det er letter å skylde på den enn angst når man henger med huet og vil hjem. 

Måtte du få en fin stund i dag, i kveld når alt faller til ro skal jeg sende en tanke til deg ❤️

Jeg har akseptert at jeg har det vondt og at dagen ble ødelagt i år også. Da mister det vonde litt kraft.

Jeg skal tenke på deg jeg også kl 17. Takk for svar og god bedring :) 

Skrevet
På 23. desember 2016 den 13.42, stjernestøv skrev:

Prøv å vær i nuet, fokuser på nåtiden. 

God jul:) 

Riktig god jul til deg også :) 

Skrevet
17 minutter siden, MxxM skrev:

Riktig god jul til deg også :) 

Takk :) 

Er visst ikke helt i form, men den går vel over denne dagen og. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
11 timer siden, MxxM skrev:

Jeg har akseptert at jeg har det vondt og at dagen ble ødelagt i år også. Da mister det vonde litt kraft.

Jeg skal tenke på deg jeg også kl 17. Takk for svar og god bedring :) 

Håper dagen ble akseptabel for deg. Håper du fikk en fin ting, en gave eller en klem. Jeg klarte meg gjennom kvelden, min mann er en god "buffer" for meg. Han klarer å lede samtaler bort fra ting jeg synes er vanskelig så jeg kan slappe litt mere av og det er jeg glad for. 

En gave som rørte meg i dag. Svigermor er 85 år og er nesten blind. Hun hadde heklet ett stort teppe i flotte farger her i sommer mens hun ventet på øyeoperasjon. Det teppe fikk min voksne datter til jul. 3,5 år har jeg vert sammen med sønnen hennes og så gir hun en så personlig gave til ett ste-barnebarn på snart 20. Varme gode svigermor. 

Skrevet

Jeg hadde håpet jeg skulle få en fin dag idag siden julaften ble vond. Men nei, sånn blir det ikke. Dagen idag er enda verre. Det blir for mye for meg nå :( 

Skrevet
28 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg hadde håpet jeg skulle få en fin dag idag siden julaften ble vond. Men nei, sånn blir det ikke. Dagen idag er enda verre. Det blir for mye for meg nå :( 

Hva er det som skjer? 

Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Hva er det som skjer? 

Det er bare ting som skjer i livet som jeg sliter med å takle. Jeg har også funnet ut hvor lite verdt jeg er. Men jeg skal komme meg gjennom det på et vis. 

Skrevet (endret)
11 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg har også funnet ut hvor lite verdt jeg er. 

Det er ikke inntrykket jeg sitter med etter å ha snakket med deg i så lang tid?

Har du objektive bevis som støtter dette resonnementet?

Du er jo på andreplass på topp-tre-listen min over favoritt-dolere :D så jeg er ikke enig med deg! 

Endret av issomethingwrong
Skrevet
15 minutter siden, issomethingwrong skrev:

FDet er ikke inntrykket jeg sitter med etter å ha snakket med deg i så lang tid?

Har du objektive bevis som støtter dette resonnementet?

Du er jo på andreplass på topp-tre-listen min over favoritt-dolere :D så jeg er ikke enig med deg! 

Tusen takk for gode ord. Det skal jeg huske. 

Jeg er for øvrig ikke noe særlig for å få svar som hjelper meg kun en kort stund, for jeg vil så gjerne lære meg å mestre vanskelige ting - men idag så unner jeg meg det (ikke misforstå, jeg vet at du mener det du skriver). 

Setter stor pris på at du bryr deg og håper at du får et godt nytt år ;) 

Skrevet
2 timer siden, MxxM skrev:

Har du ikke noe benzo du kan ta? Det har hjulpet meg. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har du ikke noe benzo du kan ta? Det har hjulpet meg. 

Jeg skal kjøre bil så jeg kan ikke ta noe. Det er den samme smerten hvert år, så jeg må bare lære meg å holde ut. 

Endret av Gjest

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...