Powpow94 Skrevet 25. desember 2016 Skrevet 25. desember 2016 Legger dette i psykiatri-kategorien i og med at jeg selv kanskje føler det er pga. medisin at jeg plutselig "mister hørselen" på det ene øret? Plutselig blir det helt stille (som et slags trykk i øret) og en monoton piping oppstår, kun på det ene øret. Kan dette være bivirkning av medisin? Går pdd. på Ritalin. Har av og til øresus/piping om kveldene, spesielt når jeg er ekstra sliten/overanstrengt, men veldig merkelig når det oppstår kun på det ene øret og at det er veldig merkbart... selv om jeg er på jobb, har en samtale eller er i aktivitet. Noen som har lignende eller vet hva årsaken kan være? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. desember 2016 Skrevet 25. desember 2016 2 timer siden, Powpow94 skrev: Legger dette i psykiatri-kategorien i og med at jeg selv kanskje føler det er pga. medisin at jeg plutselig "mister hørselen" på det ene øret? Plutselig blir det helt stille (som et slags trykk i øret) og en monoton piping oppstår, kun på det ene øret. Kan dette være bivirkning av medisin? Går pdd. på Ritalin. Har av og til øresus/piping om kveldene, spesielt når jeg er ekstra sliten/overanstrengt, men veldig merkelig når det oppstår kun på det ene øret og at det er veldig merkbart... selv om jeg er på jobb, har en samtale eller er i aktivitet. Noen som har lignende eller vet hva årsaken kan være? Min sønn er plaget med dette, vet ikke hva som gjør det men tror det er i forbindelse med stress. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. desember 2016 Skrevet 25. desember 2016 Til TS/PP94: Jeg synes det er en utfordring at når personer med en psykisk lidelse får et somatisk symptom, så prøver en å forklare det som ledd i den psykiske lidelsen eller behandlingen. I dette tilfellet synes jeg symptomet hører inn under ØNH og bør undersøkes der. Så får psyke eller Ritalin evt være en forklaring når annet er utelukket. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. desember 2016 Skrevet 25. desember 2016 2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg synes det er en utfordring at når personer med en psykisk lidelse får et somatisk symptom, så prøver en å forklare det som ledd i den psykiske lidelsen eller behandlingen. I dette tilfellet synes jeg symptomet hører inn under ØNH og bør undersøkes der. Så får psyke eller Ritalin evt være en forklaring når annet er utelukket. Min sønn var til lege sist uke og da sjekket de både det ene og det andre, legen mente det var psykisk. 0 Siter
Powpow94 Skrevet 25. desember 2016 Forfatter Skrevet 25. desember 2016 Jeg kan se for meg at det kan være stress-relatert ja.. kroppen kan si ifra på så mange underlige måter. Har vært plaget med ekstrem kløe i hals/øre også, så er vel en fordel å sjekke det for å utelukke. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. desember 2016 Skrevet 25. desember 2016 Det er korrekt. Hvis en allerede har en "høreproblem" og/eller tinnitus (øresus), vil dette helt klart forverres under stress. 0 Siter
Janus30 Skrevet 25. desember 2016 Skrevet 25. desember 2016 52 minutter siden, stjernestøv skrev: Min sønn var til lege sist uke og da sjekket de både det ene og det andre, legen mente det var psykisk. Åpningsinnlegget gjelder ikke din sønn. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. desember 2016 Skrevet 25. desember 2016 12 minutter siden, Janus30 skrev: Åpningsinnlegget gjelder ikke din sønn. Neida vet det. Bare sa det til hjelp for trådstarter. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.