Gå til innhold

Etter en depressiv fase

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å være utrolig sliten og trøtt da? Hatt en depressiv episode som varte mer enn to mnd, og nå tør jeg si høyt at depresjonen er over (for denne gang). Men jeg er så vanvittig trøtt! Har sovet elendig de siste mnd og  ikke klart å slappe av (uten sovemedisiner men nå sover jeg minst 9 timer pr natt og gjerne 2-3 timet på dagtid.. Sluttet med sovemedisin, det er absolutt ikke nødvendig nå ;) Er det kroppens måte å ta igjen søvn og hvile som melder seg nå? Kan ikke huske at det har vært slik før. Tungvint å være så trøtt når jeg endelig er noenlunde stabil i psyken ..

Anonymkode: 28d38...ea2

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En depresjon er en like alvorlig belastning på kroppen som mange alvorlige, somatiske lidelser. En betydelig rekonvalesentperiode med økt tretthet/slitenhet er derfor ikke uvanlig.

Skrevet

Takk for svar. Hvor lenge kan jeg regne med at denne perioden varer? Er utålmodig etter å ta opp igjen jobb og normale gjøremål, men med denne utmattelsen har jeg ikke sjans til å yte 100%.

Anonymkode: 28d38...ea2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...