AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 Skrevet 26. desember 2016 Jeg har for første gang på mange år tatt et valg for å leve. Min " dumme" løsning på umulige følelser var å trøste meg med døden. Så lenge følte jeg meg trengt opp i et hjørne der det ikke fantes noen utvei.... Heldigvis sa psykiateren min til NAV at nå måtte jeg få fred og uføretrygdet meg. Men etter å brukt døden som en sikkerhetsventil så lenge er det skummelt å satse på livet. Har på en måte tatt farvel for lenge siden , litt og litt distansert meg fra livet. Klart å innbille meg selv at verden og familien min ville ha det bedre uten meg. Er det vanlig å ikke tørre å leve igjen???. Vet ikke helt hvordan jeg skal komme" innpå" livet igjen. Anonymkode: d7cb6...8d5 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 26. desember 2016 Skrevet 26. desember 2016 Jeg syns det er en forståelig følelse. Håper dette er et tema i timene hos psykiateren, og håper du kan finne noen konkrete handlinger i hverdagen der du er engasjert og i kontakt med livet — selv om det er skremmende. 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. desember 2016 Skrevet 26. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har for første gang på mange år tatt et valg for å leve. Min " dumme" løsning på umulige følelser var å trøste meg med døden. Så lenge følte jeg meg trengt opp i et hjørne der det ikke fantes noen utvei.... Heldigvis sa psykiateren min til NAV at nå måtte jeg få fred og uføretrygdet meg. Men etter å brukt døden som en sikkerhetsventil så lenge er det skummelt å satse på livet. Har på en måte tatt farvel for lenge siden , litt og litt distansert meg fra livet. Klart å innbille meg selv at verden og familien min ville ha det bedre uten meg. Er det vanlig å ikke tørre å leve igjen???. Vet ikke helt hvordan jeg skal komme" innpå" livet igjen. Anonymkode: d7cb6...8d5 Det er ingenting ved dette som er unormalt, det kan være fryktelig skummelt ( og smertefullt) å begynne leve igjen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2016 Skrevet 26. desember 2016 Noen ganger sier musikk mer enn ord. Hørte denne på youtube : " Dare to live":( Andrea Bocelli and Laura Pausini.) Anonymkode: d7cb6...8d5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.