Gå til innhold

Hva skal jeg svare til innbydelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært veldig ressurssterk og sosial . Pga psykiske plager har jeg isolert meg. Orker ikke snakke med folk. Skulle ønske jeg kunne begynne på nytt en helt annen plass uten noen kjente. Venner har ringt , sendt meldinger , invitert i besøk men jeg har unngått kontakt i et helt år. Nå ble min mann og jeg invitert til kaffe hos noen venner i kveld  . Jeg får angst, nesten panikk... Samtidig er jeg redd for å såre de. Vet at hvis jeg går så må jeg ta meg sammen og være mitt gamle meg. Late som alt er bra ... Vet ikke om jeg klarer det. Dessuten sliter min mann etter å ha vært i en politisak dette året. Han passer på hvert eneste ord jeg sier blant folk... Hva skal jeg svare til innbydelsen??. 

Anonymkode: f4acf...2de

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært veldig ressurssterk og sosial . Pga psykiske plager har jeg isolert meg. Orker ikke snakke med folk. Skulle ønske jeg kunne begynne på nytt en helt annen plass uten noen kjente. Venner har ringt , sendt meldinger , invitert i besøk men jeg har unngått kontakt i et helt år. Nå ble min mann og jeg invitert til kaffe hos noen venner i kveld  . Jeg får angst, nesten panikk... Samtidig er jeg redd for å såre de. Vet at hvis jeg går så må jeg ta meg sammen og være mitt gamle meg. Late som alt er bra ... Vet ikke om jeg klarer det. Dessuten sliter min mann etter å ha vært i en politisak dette året. Han passer på hvert eneste ord jeg sier blant folk... Hva skal jeg svare til innbydelsen??. 

Jeg synes du skal takke ja til innbydelsen. Ingenting blir bedre av isolasjon.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du må ikke late som, det er et valg du tar. Det er helt godkjent å si at man har møtt veggen og kjenner seg litt tynnslitt og rufsete, -for de som føler for det. Et slikt valg innebærer heller ikke et 3 timers langt foredrag i elendighet om du er redd for det.

Ang saken med din mann synes jeg dere sammen skal lage en forklaring han føler seg komfortabel med, slik at du slipper å føle at han må passe på og han kan senke skuldrene litt. Finn en forklaring som ikke innebærer så mange oppfølgingsspørsmål.

Om du ønsker å bli bedre psykisk må du komme deg ut blant mennesker og gjenoppta kontakten med venner og bekjente. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...