Gå til innhold

NHD- behandling varighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett over nyttår skal jeg inn til behandlingsopphold på dps for å behandle traumer. Har blandet pf med paranoia, ustabile og umodne trekk. Etter innleggelsen får jeg mest sannsynlig kun oppfølging fra kommunen så jeg lurer på hvor lenge bør jeg være inne til behandling? Og kan det bli oppstart på medisiner (bruker lite nå)? Er visst korttidsavdeling jeg skal til. Både fastlegen og jeg mistenker PTSD, men er ikke satt som diagnose. Sliter mye med angst, panikkanfall og er depressiv i perioder. Hatt to akuttinnleggelse og to brukerstyrte i år pga sterk angst og suicidalitet pga ettervirkninger og påminnelser av traume. I perioder er jeg destruktiv og suicidal og vurderer alle muligheter til å skade meg (har kuttet meg med kniv noen ganger). Har tilgang på såpass mye medisiner at overdose har vært vurdert. Hva ville du anbefalt i mitt tilfelle?

Skrevet (endret)

Hei aa-kj

Har som  du vært i mange håpløse situasjoner men en ting som har hjulpet meg mange ganger å ta kontakt med Dps Ambulant team.

Jeg veit ikke hvor i landet du bor men det er som regel flotte mennsker som er utdannet innen psykatrien og kan være til god støtte i vanskelige tider men er bare et tips til deg ønsker deg all godt videre :-) :-)

Endret av OKS79
Skrevet
59 minutter siden, OKS79 skrev:

Hei aa-kj

Har som  du vært i mange håpløse situasjoner men en ting som har hjulpet meg mange ganger å ta kontakt med Dps Ambulant team.

Jeg veit ikke hvor i landet du bor men det er som regel flotte mennsker som er utdannet innen psykatrien og kan være til god støtte i vanskelige tider men er bare et tips til deg ønsker deg all godt videre :-) :-)

Takk :-) ambulant teamet til dps har jeg forsøkt og det har så langt ikke hjulpet. Nå er det et behandlingsopphold jeg skal til så krysser fingrene for at det blir annerledes denne gang. Har vært innlagt akutt og på brukerstyrt på samme avdeling og er greie ansatte der. Sist jeg var der sa de at det i papirene mine sto at jeg var redd menn, men da sa jeg at det ikke stemmer. Måtte bare le av det. 

Skrevet (endret)

Ok ja vi er forskjelige jeg var heldig å fikk min utreding på en post for voksne der jeg var i 4-5 uker der var jeg utrolig heldig å få en primær kontakt som så meg for den jeg var og til utrolig god hjelp til å se ting på en annen måte og ha trua på meg selv.men det viktigste jeg lærte uansett hvor ubehagelig eller vondt det kunne være det var å være ærlig med meg selv og personalet og ja var ikke enkelt til å begynne med men jeg er bedre jeg kan vel aldri si at jeg er 100% frisk men det går frammover som du sier selv vi alle har dager der ting er vanskligere men det finnes som regel altid en løsing selv om den kan være vanskelig å se noen ganger men husk er aldri feil å si hvordan du har det  jeg krysser fingrene og håper du finner din vei og at du får hjelpen du trenger :-) :-)

Endret av OKS79
Skrevet
16 minutter siden, OKS79 skrev:

Ok ja vi er forskjelige jeg var heldig å fikk min utreding på en post for voksne der jeg var i 4-5 uker der var jeg utrolig heldig å få en primær kontakt som så meg for den jeg var og til utrolig god hjelp til å se ting på en annen måte og ha trua på meg selv.men det viktigste jeg lærte uansett hvor ubehagelig eller vondt det kunne være det var å være ærlig med meg selv og personalet og ja var ikke enkelt til å begynne med men jeg er bedre jeg kan vel aldri si at jeg er 100% frisk men det går frammover som du sier selv vi alle har dager der ting er vanskligere men det finnes som regel altid en løsing selv om den kan være vanskelig å se noen ganger men husk er aldri feil å si hvordan du har det  jeg krysser fingrene og håper du finner din vei og at du får hjelpen du trenger :-) :-)

Ja håper og krysser fingrene for at jeg blir bedre. De på avdelinger kjenner meg og jeg kjenner de og det gjør at jeg ikke gruer meg så mye. Ble utredet poliklinisk, men har dukket opp gamle ting som ikke var aktuelt ved utredningen fordi jeg trodde det var tilbakelagt og var ikke noe problem på den tida, men er blitt det nå. Men slik kan det gå noen ganger. 

Skrevet

Er godt at du kommer til sted der de kjenner deg og du kan føle deg trygg ja er ikke altid vi klarer å få ut alle ord og følelser altid men får inntrykk av at du er klar og får forhåpenligvis nøstet opp i ting som plager deg men synes er bra at du har fått en tilbud nå trur du komme til å klare det bra vi takler ting på forskjellige måter men det kreves styrke og mot til å be om hjelp og  du har tatt første steget :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...