Gå til innhold

Hermetisering av viktige samfunnsspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det legges lokk på for mange problemer i dagens samfunn tror jeg

Vi opparbeider et stadig større demokratisk underskudd og informasjonen vi gis tilgang på er av svært mangelfull karakter

Vi blir i større og større grad produkt av økonomisk tenkning som ikke henger på greip Det er helt feil å. se hver enkelt person. som et målbart regnestykke i kroner og øre

Det som skjer er at de store eiere kun maksimerer sin profitt og snart er også månen eiet av enkelte mennesker i et sinnsykt rettssystem

Er det rart folk blir syke i en syk verden

Anonymkode: 2d3b3...d87

Skrevet

Hva slags samfunnsspørsmål tenker du på?

Anonymkode: 0b9e0...db9

Skrevet

Vi - altså folk flest, får nok mye mer informasjon nå enn vi noen gang tidligere i historien har fått.

Det enkelte mennesket og dets verdi blir sett og verdsatt mer nå. Aldri har det vært så stor fokus på individets frihet og rettigheter.

På verdensbasis har tendensen for sykdom blitt lavere og lavere de siste 200 årene.  Det er takket være vaksiner, antibiotika, kosthold og alt som følger med utviklingen og vårt moderne levesett.  Flere var alvorlig syke før, og de syke led mer fordi det ofte ikke var noe håp eller mulighet for lindring og behandling.  

Kilder:

The world as 100 people over the last two centuries

A history of global living conditions in 5 charts

At det føles som om verden blir dårligere og menneskene blir sykere - det er en illusjon skapt av at vi nå får høre om hver eneste lille dårlige nyhet i hele verden.  Vi blir lurt av vår egen hjerne.   

Gjest Maggie55
Skrevet

Det har aldri før vært så masse kryssende interesser i samfunnet som i dag etter mitt inntrykk så det er iallefall ikke rart at mange i dag ønsker seg bla et mere trygt og stabilt arbeidsmarked som ikke bare er på arbeidsgivernes premisser som jeg iallefall har opplevet selv om jeg ikke er av de aller værst rammede ingenlunde Men man ser og opplever og har også i sin tid lest en del om samfunnet Klar over at dette er mye politikk men det er vel egentlig alt som berører mennesker og deres livsbetingelser

At rettssystemene blir mindre og mindre tilgjengelige og forståelige for folk flest er også trist utvikling som så mye mer

Når det gjelder politikk generelt har jeg bare inntrykk av at det eneste verden er full av er små og store svindlere og bedragere og ingen kan overleve dem alle

Men verst er menneskesynet vi opplever i dag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...