Gå til innhold

Føler meg så egoistisk :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde vært så glad nå. Men jeg er ikke det. Jeg er lei meg og kvalm. 

Jeg fikk idag vite at jeg får 100 % stilling etter jul slik jeg ønsket (og trenger pga økonomiske problemer). Men det går utover sønnen min som også jobber der. Han mister mange vakter pga meg, og han trenger også penger fordi han har boutgifter. Han må sannsynligvis flyttte pga det - pga sin mor! Og da må han flytte hjem til oss eller hennes foreldre. 

Jeg føler meg som en dårlig mor. Jeg er kvalm, klarer ikke å gjøre dette mot han, samtidig som jeg også er i en presset situasjon.

Hvordan ville dere andre taklet sånt? Jeg føler meg så egoistisk, men jeg har ikke noe valg. 

Det er for øvrig jeg som har førsteprioritet på jobb, sønnen min har andreprioritet (ansiennitet). Flere andre mister også vakter. Pga meg. 

Veldig vond situasjon 😢

Anonymkode: 52075...200

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg burde vært så glad nå. Men jeg er ikke det. Jeg er lei meg og kvalm. 

Jeg fikk idag vite at jeg får 100 % stilling etter jul slik jeg ønsket (og trenger pga økonomiske problemer). Men det går utover sønnen min som også jobber der. Han mister mange vakter pga meg, og han trenger også penger fordi han har boutgifter. Han må sannsynligvis flyttte pga det - pga sin mor! Og da må han flytte hjem til oss eller hennes foreldre. 

Jeg føler meg som en dårlig mor. Jeg er kvalm, klarer ikke å gjøre dette mot han, samtidig som jeg også er i en presset situasjon.

Hvordan ville dere andre taklet sånt? Jeg føler meg så egoistisk, men jeg har ikke noe valg. 

Det er for øvrig jeg som har førsteprioritet på jobb, sønnen min har andreprioritet (ansiennitet). Flere andre mister også vakter. Pga meg. 

Veldig vond situasjon 😢

Jeg tenker vel at det kanskje vil være en fordel for sønnen din om han ser seg om etter en annen jobb. Han trenger jo også å være i 100 % jobb, og som ung og frisk burde det finnes andre muligheter for ham. Han gjør seg unødvendig sårbar om han ikke får annen jobberfaring enn der dere begge jobber nå, - tenker jeg.

Skrevet

Hadde ikke du fått 100%, så hadde sønnen din eller noen andre fått det. Situasjonen hadde blitt den samme med færre ekstravakter til resten. Slapp av, det er sånn arbeidslivet fungerer - atbeidsgiver kan ikke dekke et varig behov for arbeidskraft ved bruk av tilkallingsvikarer. Din sønn får sin sjanse senere, og kanskje like greit om han finner seg en annen jobb?

Anonymkode: 8969c...cb8

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke du fått 100%, så hadde sønnen din eller noen andre fått det. Situasjonen hadde blitt den samme med færre ekstravakter til resten. Slapp av, det er sånn arbeidslivet fungerer - atbeidsgiver kan ikke dekke et varig behov for arbeidskraft ved bruk av tilkallingsvikarer. Din sønn får sin sjanse senere, og kanskje like greit om han finner seg en annen jobb?

Anonymkode: 8969c...cb8

Hadde ikke jeg fått 100 % så hadde flere fått jobb. Jeg ødelegger for flere. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke jeg fått 100 % så hadde flere fått jobb. Jeg ødelegger for flere. 

Hva oppnår du med å fokusere på dette?

Skrevet
1 time siden, frosken skrev:

Hva oppnår du med å fokusere på dette?

Jeg klarer ikke å sitte og se på at sønnen min ikke får betalt husleia si i februar og fremover. Sånn er det bare. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å sitte og se på at sønnen min ikke får betalt husleia si i februar og fremover. Sånn er det bare. 

Hvorfor er det uaktuelt for deg å oppmuntre ham til å finne seg annen jobb?

Skrevet
27 minutter siden, frosken skrev:

Hvorfor er det uaktuelt for deg å oppmuntre ham til å finne seg annen jobb?

Jeg har ikke skrevet noe om at det er uaktuelt. Jeg har tvert om oppmuntret han til det det siste halve året pga mye annet tull på jobb, han mistrives jo på jobb. Men det er ikke så lett å få seg jobb idag, han har fått avslag etter avslag.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet noe om at det er uaktuelt. Jeg har tvert om oppmuntret han til det det siste halve året pga mye annet tull på jobb, han mistrives jo på jobb. Men det er ikke så lett å få seg jobb idag, han har fått avslag etter avslag.

Dessuten var de begge på NAV for ett år siden og spurte om de ville hjelpe dem ift jobb. Svaret var: "vi kan ikke hjelpe dere, vi deler ikke ut jobber". 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han fullført utdannelse? Hvis ikke; er det aktuelt å gå tilbake til skolen fra høsten av? Jeg tenker at det er viktig at unge mennesker i størst mulig grad kvalifiserer seg i forhold til fremtidige jobber. Kanskje er det like greit at han flytter hjem en periode inntil han har funnet seg en 100 % jobb?

Skrevet
21 minutter siden, frosken skrev:

Har han fullført utdannelse? Hvis ikke; er det aktuelt å gå tilbake til skolen fra høsten av? Jeg tenker at det er viktig at unge mennesker i størst mulig grad kvalifiserer seg i forhold til fremtidige jobber. Kanskje er det like greit at han flytter hjem en periode inntil han har funnet seg en 100 % jobb?

Ja. Jeg skal si det til han. Takk for svar :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...